مشاوره و اجرا نورپردازی اماکن مذهبی و زیارتی در شرق تهران

Lighting of religious and pilgrimage places-1
Lighting of religious and pilgrimage places-2



محله های شرق تهران یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین بخش های شهر تهران می باشد. یکی از جالب ترین نکات در خصوص محله های شرق تهران این است. که دارای جاهای دیدنی بسیار زیادی می باشد. همانطور که می دانید، تهران شهری بسیار بزرگ می باشد که با داشتن منطقه، از جمله شهر های بسیار محبوب ایران به شمار می آید. اما امروزه این شهر به بخش های مختلفی تقسیم شده و در نتیجه هر کدام از بخش های این شهر، دارای ویژگی های متفاوتی می باشد. محله های شرق تهران یکی از این بخش هاست که با داشتن جاذبه های گردشگری متفاوت توجه افراد بسیاری را به خود جلب می کند.

اصلی ترین خیابان و محله شرق تهران بدون شک تهرانپارس می باشد که ساخت و ساز در آن از سال و پس از آن که ارباب هرمز این محله را خریداری کرد آغاز شده است.. تهرانپارس دارای چهار فلکه اصلی می باشد که هر یک از این فلکه ها با است.فاده از بلوار آرش به یکدیگر متصل می شوند. امروزه به دلیل مصوبه های مختلف توسعه شهرسازی این فلکه به صورت کلی تغییر ماهیت داده اند و ساختار این محله تغییر یافته است..

عشرت آباد یکی از محله هایی می باشد که امروزه جایگاه ویژه‌ای در میان تهرانی ها دارد و بسیاری آن را به عنوان میراث مصدق یاد می کنند. این این محله به عنوان میزبان ادیان مختلف یاد می شده و در طول تاریخ کلیمی ها در کنار مسلمانان و مسیحیان در این محل سکونت داشته اند. امروزه دیگر اسم عشرت آباد از میان رفته و آن را به عنوان خواجه نصیر می شناسیم.


به علاوه، کوه‌نوردی تا این غارها یعنی می‌توانید از آن بالا کل شهر را زیر پاهای خود داشته باشید. ورودی غارها فضای نسبتا مسطح‌ی دارد که می‌توانید آنجا کمی است.راحت کرده و قبل از پایین آمدن غذایی میل کنید. به هر حال این یکی از جاذبه‌های طبیعی کرمانشاه است. که به خاطر در دسترس بودن به راحتی می‌توانید از آن بازدید کنید.

خیابان چهارباغ عباسی از مشهورترین چهارباغ‌های ایران است. که در واقع مجموعه‌ای از چند چهارباغ است. که در اطراف یک خیابان اصلی بنا شده‌اند. چهار باغ به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود؛ دو بخشی که توسط سی‌و‌سه پل به هم متصل می‌شوند و یکی از آن‌ها به‌سمت شمال و دیگری به‌سمت جنوب امتداد می‌یابد. چهار باغ بالا در دوره حکومت شاه عباس اول و چهار باغ پایین در دوره حکومت رضاخان پهلوی ساخته شده‌اند.

امامزاده حسین یا شاهزاده حسین در همدان در ابتدای خیابان شهدا قرار دارد. این حرم از آثار ممتاز معماری شهر همدان است. که گنبد آجری زیبایی بر بالای آن قرار دارد. ساختمان مقبره شمالی است. و یک ایوان کوچک، ورودی و دو حرم با پلان‌های صلیبی دارد. نمای ورودی دو طبقه است.. در هر طبقه حجره‌هایی قرار دارد. رسمی‌بندی‌هایی در داخل طاق‌نما وجود دارد و ضریح‌ چوبی نفیس و گنبدی مرتفع در این بنا ساخته شده است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر