مشاوره و اجرا نورپردازی اماکن مذهبی و زیارتی در شهر جدید اندیشه

Lighting of religious and pilgrimage places-1
Lighting of religious and pilgrimage places-2



لذا (همانند شهرهای سنتی) روند فزاینده اختلال در تردد خیابانهای اصلی و افزایش خطرات عبوراز آنها کاملا مشهود است.. (ظاهرا طراحان شهر تعریف خیابان اصلی و اصل تفکیک کاربری ها را در این مورد نادیده گرفته اند. خیابانهای اصلی بایستی سریعترین و آسان ترین راه برای عبور خودروها باشند. اما این خبط آنها را به نمایشگاه، پارکینگ و پیاده رو تبدیل می کند &#; البته نمایشگاه، پارکینگ و پیاده روی پر خطر و پر دردسر)

اگر هنوز درمورد سکونت یا سرمایه‌گذاری در شهر جدید اندیشه تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم زمانی را برای بازدید از مناطق مختلف شهر جدید اندیشه اختصاص دهید. مسأله بسیار مهمی که توجه شما را جلب خواهد کرد آب و هوای بسیار خوش شهر اندیشه خواهد بود؛ همینطور آرامش حاکم بر منطقه،‌ بافت شهری و وضعیت فرهنگی مناسب شهر اندیشه، امکانات رفاهی موجود در شهر جدید اندیشه و وجود خانه‌هایی با معماری زیبا و مهندسی ساز به طور حتم نظرتان را جلب خواهد کرد و شما در این زمینه به اطمینان خواهید رسید.

&#; امتناع از ایجاد اماکن مسکونی نامتقارق و گوناگون در کنار یکدیگر. امتناع از تداخل مناطق ویلایی و آپارتمانی. امتناع از مجاورت ساختمانهای با طبقات یا اندازههای متفاوت در کنار یکدیگر (متاسفانه اخیرا شاهد شروع به نقض محدود این مورد توسط شهر داری هستیم &#; احتمالا با انگیزه کسب درآمد)


در مسیر گیلانغرب به سر پل ذهاب، منطقه‌ای آباد به طول کیلومتر وجود دارد که به گلین معروف است.. گلین از چند روستای کوچک و بزرگ به اسم‌های سرباغ، شاهمرادی، نجار و… ساخته شده که هر کدام داستان‌ها و جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی اطراف کرمانشاه هستند؛ اما همین را بگویم که گلین قدمتی چند هزار ساله دارد؛ این را از یادگاری‌های تاریخی مثل قلعه گرگین و کتیبه فرهادکن که در این منطقه باقی مانده است.، متوجه می‌شویم.

مجموعه تاریخی طاق بستان شکارگاه پادشاهان ساسانی بوده است.. درست است. که حالا این منطقه در دل شهر قرار دارد، اما از رودخانه خروشان طاق بستان، درختان باستانی آن، و سنگ‌نگاره نقش شده در دل کوه می‌توان دید که این مکان است.حقاق شکارگاه شاهان شدن را داشته است..

آنچه در نورپردازی این فضاها باید به آن توجه نمود علاوه بر معماری ویژه هر مکان، درک موضوعی و فرهنگی خاص نورپردازی این اماکن است.. در اینجا باید رویکردی اتخاذ شود که برای هر فضا جداگانه با توجه به نتیجه مورد نظر نورپردازی خاصی انجام شود. در اماكن مذهبي از جمله كليساها، مساجد و معابد نور انسان را رها مي سازد از عالم ماده او را به عالم معنا مي برد كه داراي ارزش نمادين بوده به همين دليل است. كه، نور در دين هاي مختلف جايگاه والایی دارد. برای همین حتما برای نورپردازی هر کدام از این مکان ها به طور جداگانه نیاز به دانش، علم، نیروی متخصص و همچنین آشنایی و شناخت کامل آن ادیان می باشد. زیرا هر کدام از این مکان های مذهبی گرایش های دینی خود را دارند. به طور مثال بعضی از این ادیان باید در مکانی که مشغول عبادت و راز و نیاز هستند، نور و روشنایی زیادی وجود داشته باشد و در مقابل بعضی از ادیان در آن محل متبرکه باید از نور ملایم و بدون خیرکی بهره ببرند. بنابراین برای رسیدن به آن آرامش و امنیت فکری نیاز به نورپردازی متفاوت است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر