مشاوره و اجرا نورپردازی اماکن ورزشی در شهر جدید اندیشه

Lighting of sports venues-1
Lighting of sports venues-2



ارتباط مستقیم با مترو وجود ندارد. علی رغم چهار بانده شدن جاده ارتباطی با تهران (محور چیتگر- شهریار) هنوز در شروع و پایان ساعات کاری ترافیک سنگین مشاهده می شود. البته پروژه شش بانده کردن این محور و ایجاد تقاطع غیر همسطح در مهمترین گلوگاه آن در حال اجرا است. و همچنین برنامه اتصال بزرگراه شش بانده شهریار- کرج به اتوبان تهران &#; کرج در محل گرمدره نیز در حال پیشرفت می باشد.

&#; امتناع از ایجاد اماکن مسکونی نامتقارق و گوناگون در کنار یکدیگر. امتناع از تداخل مناطق ویلایی و آپارتمانی. امتناع از مجاورت ساختمانهای با طبقات یا اندازههای متفاوت در کنار یکدیگر (متاسفانه اخیرا شاهد شروع به نقض محدود این مورد توسط شهر داری هستیم &#; احتمالا با انگیزه کسب درآمد)

یکی از بهترین و خاص‌ترین ویژگی‌های این منطقه، خیابان‌ کشی‌هایی است. که اجازه بالا رفتن سرعت را به رانندگان نمی‌دهد. خیابان کشی به نحوی انجام شده که تا حد امکان افراد به صورت پیاده برای خرید مایحتاج روزانه خود اقدام کنند و کمتر از اتومبیل است.فاده کنند.


هدف نورپردازی و روشنایی فضای ورزشی و باشگاه و است.ادیوم، ایجاد محیطی بی خطر برای انجام فعالیت های ورزشی در آن است. (متناسب با سرعت آن ورزش ،ابعاد فضا و اشیای مورد است.فاده در آن ورزش) همچنین فراهم کردن دید خوب برای تماشاچیان و بازیکنان در آن ورزش.

برای هر ورزشی باید تجهیزات نورپردازی در جای درست خود قرار گیرند به طور مثال لامپ مناسب سالن ورزشی والیبال و بسکتبال باید خارج از زمین و دور از دید قرار گیرد تا هم از برخورد توپ مصون باشد و هم برای بازیکنانی که به بالا نگاه می کنند مشکلی ایجاد نکند.

طراحی نورپردازی اماکن ورزشی یک بحث مهم و تخصصی است.. فاکتور‌های مختلفی را باید همزمان سنجید تا نور مورد نیاز فعالیت ورزشی را تأمین کرد. نورپردازی است.ادیوم فوتبال باید عملکرد بازیکنان، جایگاه تماشاگران، دوربین‌های تلویزیونی و تأمین نور کافی برای داور بازی را در نظر داشته باشد. این‌ها تنها بخشی از اهمیت نورپردازی در اماکن ورزشی هستند.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر