مشاوره و اجرا نورپردازی اماکن گردشگری و فرهنگی در شرق تهران

Lighting of tourist and cultural places-1
Lighting of tourist and cultural places-2



یکی دیگر از قدیمی ترین محله های شرق تهران که قدمت آن به بیش از یکصد سال می رسد شمیران نو می باشد. این محله همانند تهرانپارس آغاز ساخت و سازش به سال باز می گردد. پیش از آغاز ساخت و ساز مدرن شمیران نو این محله به عنوان منطقه تفریحی و اعیان نشین تهران به حساب می آمد و ویلاهای قدیمی و سنتی در آن دیده میشد.

محله های شرق تهران که در منطقه قرار دارند از محبوب ترین و شلوغ ترین مناطق پایتخت می باشند. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، این منطقه از تهران دارای محله است.. از جمله مهم ترین محله های شرق تهران موجود در منطقه می توان به صد دستگاه، فلاح، هفده شهریور، نبرد، شهرابی، قصر فیروزه، آهنگران، مینای جنوبی، تاکسیرانی، پاسدار گمنام، شیوا، اندرزگو، شهید محلاتی، پرستار، آهنگ، افراسیابی شمالی، نبی اکرم، ابوذر، سیزده آبان، شکیب، فرزانه، سرآسیاب دولاب،  چهارصد دستگاه،  مینای شمالی، دژکام، جابری، شکوفه، آهنگ شرقی، اشاره کرد. جالب است. بدانید که یکی از معروف ترین محله های شرق تهران محله دروازه دولاب می باشد که در زمان های قدیم جزو دروازه های شهر تهران به شمار می آمد.

بزرگراه رسالت، جداکننده‌ نارمک شمالی و جنوبی است.. بخش شمالی نارمک که از آب و هوای معتدل‌تر و خنک‌تری برخوردار است.، در منطقه قرار گرفته است.؛ اما در بخش جنوبی نارمک صد میدان سرسبز قرار دارد، به شکلی که میدان نبوت قسمت مرکزی این محله را تشکیل می‌دهد.


اماکن توریستی و تاریخی شامل بخش های گوناگونی می باشد که در نهایت هدف آن جلب نظر بازدید کنندگان و ایجاد حسی برای بیشتر ماندن در در محیط است.. نورپردازی در این مکان ها باید به گونه ای باشد که حس دعوت کنندگی و هدایت افراد درمسیرهای مشخصی را ایجاد می کند. ابزارهای روشنایی انعطاف پذیر و کارآمدی برای نمایش موثر هنر هستند. کیفیت فناوری روشنایی نه تنها برای توزیع دقیق نور و یک تجربه هنری کیفی، بلکه برای صرفه جویی طولانی مدت در نصب روشنایی نیز مهم است.. چراغ های روشنایی در صورتی کارآمد هستند که انرژی حاصل شده به صورت نور به هدف برسد.

زیبایی محیط های شهری امروزه به طور قابل ملاحظه ای به روشنایی و نورپردازی آن وابسته است.. و شهرها اکنون در طراحی معماری های خود از المان های نوری روشنایی و نورپردازی بهره میگیرند. تاثیر نورپردازی در مکان های تاریخی برای جذب گردشگر میتواند راه کار بسیار جذاب و مفیدی باشد.

مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی کاخ‌های هخامنشی شهرستان دشتستان افزود: «هم‌چنین از دیگر برنامه‌های ما برای این اثر تاریخی ارزشمند، کاوش‌های باستان‌شناسی و مرمت پایه ستون‌ها خواهد بود که در آینده با تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد.»



( مشاوره و اجرا ) های دیگر