بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.
کوچه حنظله، دینار، شهید محمدرضا عربخواری. امام خمینی. باصری. جاده ورامین. ساسان، الموالی، صوفی، در بازار روده (حسن صباح در آنجا خانه داشت)، خیابان سرکه در قرن دوّم و سوّم هجری شهرت و عظمتی داشت، خیابان ساربان (یا ساربانان) و علاوه بر اینها خود بازارها در حکم شوارع بودند.
در محله شهرری در کلیه مناطق سکونت یکسان نیست و در برخی از آن ها شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متفاوت است.. به همین دلیل برای سکونت در شهرری با گزینه های متفاوتی روبه رو می شوید که برخی از آن ها گران و برخی ارزان هستندو مناطق گران مانند محله های سرتخت، است.خر،
موقعیت و فاصله منبع نور شما در عکاسی تبلیغاتی -چه نور در جلو باشد، چه در کنار، پشت، پایین یا بالا باشد- به عکاس این امکان را میدهد تا جهت سایهها را کنترل کند و همچنین بر میزان بافتی که نشان میدهد و سطح وضوح آن تاثیر گذاراست.
این کار سبب می شود نتوانید تمامی بخش های یک شیء دراز یا پیچیده را تحت فوکوس قرار دهید (یعنی عمق میدان دید کاهش می یابد). بنابراین ممکن است. مجبور شوید ایزو را تا میزان نامناسبی بالا ببرید تا به منظور حصول فوکوس مورد نظر، با یک دیافراگم نیمه بسته مثل f/ کار کنید.
تصمیمگیری در رابطه با محل قرار گیری لامپ ها و زاویه تابش نور به سوژه یکی از مهم ترین تصمیمات عکاس در صحنه پردازی برای عکاسی صعنتی است.. نور اصلی و نور پرکننده باید کجا قرار بگیرند؟ زاویه تابش نور چگونه روی سایهها و هایلایتهای سوژه اثر میگذارد؟
کیت های رفلکتور نیز وسایل جانبی بسیار خوبی برای حصول و تنظیم نور پرکننده هستند. یک رفلکتور تخته ای فومی رایج ترین نوع رفلکتور بوده که قیمت پایینی هم دارد. انعکاس اندکی نور از یک رفلکتور سفید روی بخش سایه می تواند یک عکس بی روح را زنده کند. از سوی دیگر می توانید با است.فاده از یک فلگ مشکی، مقداری از نور ناحیه روشن را جذب کرده و از روشنایی آن بکاهید.
به دلیل مقادیر محدود حجم نور ثابت، نمی توانید به خوبی است.فاده از فلش ها، از سوژه های متحرک عکاسی کنید. یعنی برای جبران مقادیر محدود نوری که توسط لامپ های ثابت تأمین می شود، باید برای اینکه به نوردهی مطلوب برسید، زمان بسته شدن شاتر را طولانی کنید؛ یعنی با کاهش زمان بسته شدن شاتر، اجازه دهید نور، مدت زمان بیشتری از سوژه به حسگر دوربین بتابد.