مشاوره و اجرا نورپردازی معماری و مبلمان شهری در شهر جدید اندیشه

Architectural lighting and urban furniture-1
Architectural lighting and urban furniture-2



درضمن فاز سه از امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی بسیار خوبی نیز برخوردار است.. فاز اندیشه دارای مراکز آموزشی و درمانی، مسجد، فروشگاه و مرکز خرید، باشگاه‌های ورزشی، فضای سبز و سینما است. که برای رفع نیازهای روزمره شما در دسترستان خواهد بود.

اگر به  نقشه اندیشه نگاهی بیندازیم، متوجه منطقه‌ای خواهیم شد با فاز مسکونی، قسمت شمال و شرق آن جاده کرج شهریار می‌گذرد. قسمت جنوبی آن جاده شهریار قرار گرفته. قسمت غرب جاده ملارد. قسمت شمالی، دو فاز و قرار دارد. بلوار آزادی و بلوار شورا و بلوار ولایت از خیابان‌ها مهم این منطقه است..

با توجه به این که این شهر نوبنیاد بوده و سابقه چندانی ندارد جمعیت آن عموما مهاجر بوده و اکثرا از تهران یا شهرهای مجاور به این شهر آمده اند. بافت جمعیتی متشکل از اقوام مختلف ایران بوده و از لحاظ درآمد بیشتر در محدوده دهکهای میانی و بالاتر می باشند. عمده ساکنین از کارکنان ادارات و کارخانجات بزرگ و یا افراد مستقل شاغل در مناطق صنعتی غرب است.ان تهران می باشند. طبق آخرین آمارهای رسمی جمعیت این شهر بیشتر از هزار نفر می باشد.


گاهی ممکن است. نمایان بودن منبع نور سبب ایجاد خیرگی گردد و یا ممکن است. منظره نامطلوبی را ایجاد کند که در این صورت ترجیح بر آن است. که منبع نور پنهان باشد. در مواردی که منبع نور آشکار است. باید با سایر تجهیزات نورپردازی و همچنین مبلمان شهری هماهنگ باشد. به طور مثال در نورپردازی پل، میدان، آبنما و یا سایر المان های شهری مثل مجسمه ها و نمادها آشکار بودن منبع نور حتی در زیبایی تاثیر بیشتری می گذارد. در نقطه مقابل مثلا در زمان

در دنیای مدرن امروز با الهام از هنر نورپردازی و فن آوری های جدید می توان گردشگران را برای تماشای نورپردازی شهر فراخواند . این امر باید از طرف سیاست گذاران حوزه شهری مورد بررسی و توجه قرار گیرد زیرا جذب گردشگر از نظر اقتصادی مزایای بسیاری برای شهر در بر خواهد داشت.

مهمترین نکته ای که طراحان نورپردازی باید مد نظر قرار دهند توجه به شدت روشنایی فضای مورد نظر است.. میزان شدت نور باید با کاربری فضا همخوانی داشته باشد و امنیت را در آن برقرار نماید. در طراحی فضاهای داخلی و خارجی زیباسازی فضا با نورپردازی انجام می شود زیرا نور به فضا هویت می بخشد و آن را ایمن جلوه می دهد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر