ارتباط مستقیم با مترو وجود ندارد. علی رغم چهار بانده شدن جاده ارتباطی با تهران (محور چیتگر- شهریار) هنوز در شروع و پایان ساعات کاری ترافیک سنگین مشاهده می شود. البته پروژه شش بانده کردن این محور و ایجاد تقاطع غیر همسطح در مهمترین گلوگاه آن در حال اجرا است. و همچنین برنامه اتصال بزرگراه شش بانده شهریار- کرج به اتوبان تهران کرج در محل گرمدره نیز در حال پیشرفت می باشد.
با توجه به این که این شهر نوبنیاد بوده و سابقه چندانی ندارد جمعیت آن عموما مهاجر بوده و اکثرا از تهران یا شهرهای مجاور به این شهر آمده اند. بافت جمعیتی متشکل از اقوام مختلف ایران بوده و از لحاظ درآمد بیشتر در محدوده دهکهای میانی و بالاتر می باشند. عمده ساکنین از کارکنان ادارات و کارخانجات بزرگ و یا افراد مستقل شاغل در مناطق صنعتی غرب است.ان تهران می باشند. طبق آخرین آمارهای رسمی جمعیت این شهر بیشتر از هزار نفر می باشد.
نکته مشترک در بین همه فازهای اندیشه این است. که در این فازهاعلاوه بر مجتمعها و خانههای آپارتمانی، خانههای ویلایی در یک، دو و سه طبقه هم ساخته شده است. که به شهروندان این امکان را میدهد تا با هر نوع سلیقهای، خانه مورد علاقه و البته مناسب شرایط خود را بتوانند برای خرید و یا
هیت پمپ یا همان پمپ حرارتی به دستگاه سرمایشی و گرمایشی گفته می شود که بر پایه سیکل تبرید تراکمی یا جذبی کار کرده و منبع انرژی آن می تواند گاز طبیعی (گاز شهری)، برق (الکتریسیته)، انرژی گرمایی (مانند انرژی گرمایی زمین یا خورشید) و غیره باشد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، هیت پمپ دستگاهی دو تکه است. که یونیت خارجی آن در بیرون از ساختمان نصب شده و با لوله کشی به یونیت های متعدد داخل ساختمان که به آنها فن کویل نیز گفته می شود، متصل می گردد و هم عمل سرمایش و هم گرمایش هوای درون ساختمان را انجام می دهد.
سرعت پاسخگویی این دستگاه در هر دو حالت گرمایش و سرمایش بالا بوده و با بازیافت گرمای آب خنک کاری موتور احتراقی که به سیکل مبرد تزریق می شود، راندمان سیستم در حالت گرمادهی افزایش می یابد. به طوری که این دستگاه به هیچ سیستم مکمل سرمایشی و گرمایشی در ساختمان نیاز ندارد. در پمپ حرارتی گازسوز GHP یک مبدل حرارتی هوایی (Air Heat Exchanger) و یک مبدل حرارتی مبرد (Refrigerant Heat Exchanger) راندمان بالا وجود دارد که آن را به یکی از بهینه ترین سیستم های تهویه مطبوع موجود در بازار تبدیل می کند. برای این کار، با اتصال یک مبدل حرارتی صفحه ای به موتور، گرمای بدنه موتور به طور قابل توجهی بازیافت شده و این گرمای بازیافتی از طریق مبدل صفحه ای منتقل و در سیکل تبرید مورد است.فاده قرار می گیرد.
شاید بپرسید در زمستان که هوا سرد است.، هیچ انرژی گرمایی در خارج وجود ندارد که به مبرد منتقل شود. اما واقعیت این است. که هوا انرژی کافی برای جذب توسط پمپ حرارتی را دارد. تا زمانیکه دمای هوا بالاتر از منفی درجه باشد، انرژی کافی برای فعالیت سیستم وجود دارد.
درجه حرارت آب تغذیه جهت انتقال حرارت و کندانس مبرد در کندانسور، ماکزیمم درجه فارنهایت درنظر گرفته می شود. دلیل است.فاده از برج خنک کن در این سیستم اینست که در روزهای خیلی گرم سال، درجه حرارت آب تغذیه از مقدار طراحی تجاوز ننماید.
برای خانه های بدون داکت، پمپ های حرارتی منبع هوا نیز در نسخه بدون داکت موسوم به پمپ حرارتی مینی اسپلیت وجود دارد. علاوه بر این، نوع خاصی از پمپ حرارتی منبع هوا به نام "چیلر چرخه معکوس" به جای هوا، آب سرد و گرم تولید می کند و اجازه می دهد تا در سیستم های گرمایش کف تابشی در حالت گرمایش است.فاده شود.