مشاوره و اجرا پرده و کرکره در بومهن

Curtains and shutters-1
Curtains and shutters-2



از جاذبه‌های نزدیک به شهر رودهن، امامزاده سلطان مطهر است. که در مسیر جاده هراز و در فاصله ۵ کیلومتری شهر بومهن قرار گرفته است.. معماری بنای امامزاده مطهر دارای نقشه هشت ضلعی بوده و بنابر بر روایات، متعلق یکی از نوادگان امام صادق (ع) است.. در محوطه این بنا قبرهایی متعلق به دوران صفویه وجود دارد که متاسفانه تعدادی از آنها از بین رفته است..

اگر امروزه به سراغ این بنا بیایید، متوجه تخریب شدن آن خواهید شد و دلیل آن به اقدامات شاه اسماعیل صفوی برمی‌گردد. طبق مدارک موجود، شاه صفوی برای سرکوب شخصی به نام امیرحسین کیای چلاوی، به قلعه گلخندان حمله کرد و پس از تسخیر آن و قتل تمام ساکنانش، دستور به تخریب قلعه داد.

درون صحن برجی هشت ضلعی قرار دارد که مدفن امامزاده سلطان مطهر است. و روی قبر ایشان ضریحی به همین شکل قرار گرفته. در تمام زاویه‌های این برج می‌توان قاب‌هایی از جنس گچ، نورگیر و رنگ‌آمیزی آبی را مشاهد کرد که با دیدن این معماری، زیبایی خاصی را تجربه می‌کنید. در قسمت بیرونی بیشتر از همه چیز، آجرچینی ساده برج به چشم می‌خورد که در عین سادگی، زیبایی خاصی دارد. همچنین گنبد هشت ضعلی بنا که از نوع رک هشت ترک دو پوشه می‌باشد، بسیار قابل توجه و جذاب است..


تجهیز و طراحی پرده کرکره فلزی در گروه مپنا توسط تیم مجرب پرده لند گروه مپنا یکی از بزرگترین گروههای صنعتی و تولیدی کشور و دارای تعدادی شعب در تهران می باشد . شرکت پرده لند با افتخار جهت اجرای و تجهیز پرده ه با این گروه همکاری کرده است. . پرده کرکره فلزی بسیار [&#;]

پرده های کرکره ای افقی در کل  به دو نوع فلزی یا آلومینیومی و چوبی عرضه می شوند. منظور از فلزی و چوبی بودن، جنس تیغه های آن است.. پرده کرکره آلومینیومی یا فلزی در اولویت اول خریداران پرده کرکره می باشد چرا که به خوبی و به طور کامل نور ورودی را کنترل می نماید . پرده کرکره آلومینیومی به دلیل برخورداری از سیستم ساده برای تولید از قیمت مناسبی برخوردار است. و  به دلیل عدم نیاز به خدمات قبل از نصب محصولی مقرون به صرفه محسوب می باشد.

از دو لایه حریر موازی و یک لایه پارچه افقی تشکیل شده است. و شبیه پرده کرکره های آلومینیومی می باشد ولی از نظر کارایی شبیه پرده های شید رول می باشد. است.فاده از این پرده باعث پدید آمدن اشکالی زیبا از نور و سایه در داخل محیط می گردد و هنگامیکه کاملا کشیده شده اند و در وضعیت تاریک خود قرار دارند امکان عبور نور به داخل کاملا از میان می رود. و هنگامیکه این پرده ها در وضعیت روشن خود قرار دارند از قسمت توری آن امکان  عبور نور به داخل و دید به بیرون برای ساکنین فراهم می شود



( مشاوره و اجرا ) های دیگر