مشارکت در ساخت در شرق تهران ( مشاوره و اجرا )

Participation in construction-1
Participation in construction-2



انتخاب یک محله مناسب برای زندگی دغدغه همیشگی ما بوده است.. خصوصا در سال‌های اخیر با تبدیل شدن زمین و مسکن به یک کالای سرمایه‌ای، این دغدغه مهم‌تر هم شده است. و بسیاری از افراد سعی دارند پول خود را برای خرید خانه در جایی صرف کنند که بیشترین سود را برایشان داشته باشد. البته همیشه هم سودِ بیشتر، عامل انتخاب منطقه برای خرید یا اجاره خانه نیست و عواملی مانند میزان توسعه‌یافتگی، قیمت منطقه، آب‌وهوا و شرایط زیست‌محیطی نیز در انتخاب افراد تاثیر دارند؛ بنابراین برای

محله های شرق تهران که در منطقه قرار دارند، از مزایای بسیار زیادی برخوردارند که از جمله این مزایا می توان به دسترسی آسان به مترو و خطوط بی آر تی، وجود خطوط اتوبوسی بسیار زیاد و همچنین تاکسی های متعدد در تمامی محله های منطقه تهران. 

محله های شرق تهران موجود در منطقه دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع و زیادی می باشد. همانطور که در مطالب بالا مشاهده کردید، این منطقه از تهران، تعداد بسیار زیادی از محله های شرق تهران را در خود جای داده و در میان تمامی مناطق تهران نیز بیشترین محله ها را در خود قرار داده است.. به همین علت دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد که در ادامه به معرفی این جاذبه های گردشگری پرداخته ایم. از جمله مهم ترین جاذبه های گردشگری موجود در محله های شرق تهران در این منطقه می توان به گورستان ارامنه تهران، مسجد بقیه الله، حمام دولاب، بقعه چهل تن، بازار گل، قبرستان زرتشتیان، خانه موزه دکتر معین، بوستان کاج، پارک ترنج، پارک قصد فیروزه، بوستان گلزار، بوستان چهار باغ، بوستان گلسار، بوستان اشکان، شهربازی بسیج، مجموعه های ورزشی متعدد، سالن های تئاتر، پارک آبی آزادگان، و ... اشاره کرد. 


مشارکت در ساخت یکی از فعالیت‌های حوزه املاک و ساخت و ساز است. که طی سال‌های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است.. این کار به دنبال افزایش بهای ملک از یک سو و بالا رفتن قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت از سوی دیگر رواج پیدا کرد. اما یکی از مشکلاتی که طی چند سال اخیر در این زمینه شاهد بوده‌ایم، عدم پایبندی طرفین معامله به تعهدات خود بوده است.. به همین دلیل این روزها به طرفین توصیه می‌شود از قراردادهای مشارکت در ساخت کمک بگیرند و البته از وکیلی که بتواند چنین قراردادی را به نفع طرفین تنظیم نماید. در ادامه بیشتر درباره مشارکت در ساخت، قرارداد این مشارکت و اصول و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشد.

در این بخش ممکن است. موضوع، مشارکت در ساخت یک آپارتمان باشد که رایج‌ترین نوع قرارداد مشارکت در ساخت است.. ممکن است. ملک یک خانه کلنگی با یک مالک باشد یا یک آپارتمان قدیمی با چند مالک، که در این صورت باید قرارداد با دقت بیشتری بین مالکین تنظیم گردد. اما گاهی مشارکت در ساخت خانه یا ویلا در یک زمین خالی صورت می‌گیرد. در این صورت سهم مشارکت و دریافتی نهایی متفاوت خواهد بود و باید توافق براساس ارزش‌گذاری زمین و ساخت و مندرجات قانونی صورت گیرد.

خیر! در قراردادهای مشارکت در ساخت یا حتی قراردادهای پیمانکاری که کارفرما دولتی یا شخص حقوق عمومی نباشد شروط عمومی پیمان لازم الرعایه نمی‌باشد مگر اینکه طرفین در قرارداد. فی مابین بر این نکته که می‌خواهند شروط عمومی پیمان حاکم باشد توافق کرده باشند. چنین توافقی با ماهیت قرارداد مشارکت در ساخت در تعارض است. اما در قراردادهای پیمانکاری خصوصی قابل انجام است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شرق تهران