مشارکت در ساخت در شهر ری ( مشاوره و اجرا )

Participation in construction-1
Participation in construction-2



شهرری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای ثار تاریخی بسیار زیادی است. که به قطب توسعه تورسیم مذهبی تهران تبدیل شده است..جاذبه های تاریخی این شهر دارای قدمت بسیار زیادی هستند مانند باروی برین که به سده های پیش از میلاد تعلق دارد. برخی از آثار مهم و تاریخی شهرری اعم از:

بازار باب‌الجبل، باب سین، باب هشام، بلیان، چهارسوق یا چهار بازار، بازار دهک نو، بازار روده، که این بازار از همه بازارها معمورتر و آبادتر بوده‌است. بازار ساربانان، بازار نرمه یا رسته نرمه، که منسوب به دیه نارمک است. و بازار نصرآباد بازارها گویا بیشتر مکشوف و بدون سقف بوده‌است.

شهر ری یکی از شهرهای معتدل و خشک ایران محسوب می‌شود که در بعضی روزهای تابستان حداکثر دمای آن درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است.، در حالی که پایین‌ترین دمای محاسبه شده در این شهر به منفی درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. میانگین بارش‌های سالانه باران در شهر ری چیزی در حدود میلی لیتر اندازه گیری شده است..


در قرارداد مشارکت در ساخت، ذکر برخی نکات به‌منظور پیشگیری از متضرر شدن طرفین معامله بسار مهم است.. البته این نکات برخی برای مالک و برخی برای پیمانکار اهمیت ویژه پیدا می‌کنند و تعدادی نیز از اهمیت یکسان برای طرفین برخوردارند. مواردی که برای طرفین معامله اهمیت برابری دارند عبارتند از:

در این بخش ممکن است. قرارداد بین دو شخص حقیقی یا دو شخص حقوقی یا یک شخص حقیقی و یک شخص حقوقی عقد شود. در هریک از این شرایط، باید نسبت به برخی از نکات و بندها توجه و دقت ویژه داشت. برای مثال درمورد اشخاص حقوقی باید بررسی شود که طرفین قرارداد صلاحیت و شرایط لازم جهت عقد قرارداد را دارند و درمورد اشخاص حقوقی باید بررسی کرد که اختیارات لازم را برای این‌کار به‌شکل قانونی داشته باشند. این موارد البته بخشی از نکاتی است. که در این مواقع باید مدنظر قرار بگیرند.

به‌طور کلی به مشارکتی که بین پیمانکار سازنده املاک و صاحب یک ملک به‌منظور ساخت یک بنای جدید با تملک طرفین شراکت صورت می‌گیرد، مشارکت در ساخت گفته می‌شود. در این نوع فعالیت،‌ هر دو طرف معامله بدون تحمل دردسرهای بی‌دلیل و البته جا ماندن از فعالیت مورد نظرشان به‌دلیل نداشتن سرمایه لازم، به سودی مناسب و دلخواه می‌رسند. یه این معنی که هم مالکِ زمین یا خانه کلنگی به کمک این مشارکت صاحب واحد‌های نوساز می‌شود و هم سازنده، بدون نیاز به هزینه کردن برای خرید یک ملک یا زمین، می‌تواند سرمایه خود را در کار مورد نظرش به گردش درآورد. این فعالیت امروزه توسط عقد یک قرارداد رسمی و قانونی مستند می‌شود. این قرار داد را قرارداد مدنی یا قرارداد مشارکت در ساخت می‌نامند. عقد قرارداد رسمی مشارکت در ساخت می‌تواند مانع از سود‌جویی و ایجاد مشکلات احتمالی در آینده شود. اما این قرارداد باید طبق اصولی مشخص تنظیم شود که در ادامه درباره این اصول صحبت خواهیم کرد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر ری