پیمانکاری ساختمان در شرق تهران ( مشاوره و اجرا )

Building contractor-1
Building contractor-2



میرزا علی‌نقی‌خان حکیم‌ الممالک را بسیاری تاسیس کننده محله حکیمیه عنوان می کنند. پس از اینکه حکومت ناصرالدین شاه به اتمام رسید علینقی خان دهکده های موجود در این منطقه را خریداری کرد و با است.فاده از اسم خود آن را نامگذاری کرد. این محله که امروزه بیشتر به عنوان میزبان دانشگاه‌های متعدد شناخته می شود خانه های سازمانی متعددی را نیز در خود جای داده و یکی از محله های اصلی شرق تهران به حساب می آید. ساختار مدرن و جدید حکیمیه از سال ۵ آغاز شد ولی دهه هفتاد را می توان به عنوان نقطه عطفی برای این محله در نظر گرفت.

بسیاری از تهرانی ها بر این باور هستند سکونت مدرن در شرق تهران به سال و زبانی که ارباب هرمز تهرانپارس را خریداری کرد باز می گردد. با این وجود تحقیقات صورت گرفته در عرصه شهرنشینی تهران نشان می دهد اولین نشانه از شهرنشینی مدرن در شرق تهران به زمان ناصرالدین شاه قاجار باز می‌گردد. در دوران پادشاهی قاجاریه بخش عمده‌ای از شرق تهران به کشاورزی و باغداری اختصاص داشت که در آن خانه های ویلایی برای گذراندن آخر هفته و تعطیلات احداث شده بودند.

محله های شرق تهران که در منطقه قرار دارند از محبوب ترین و شلوغ ترین مناطق پایتخت می باشند. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، این منطقه از تهران دارای محله است.. از جمله مهم ترین محله های شرق تهران موجود در منطقه می توان به صد دستگاه، فلاح، هفده شهریور، نبرد، شهرابی، قصر فیروزه، آهنگران، مینای جنوبی، تاکسیرانی، پاسدار گمنام، شیوا، اندرزگو، شهید محلاتی، پرستار، آهنگ، افراسیابی شمالی، نبی اکرم، ابوذر، سیزده آبان، شکیب، فرزانه، سرآسیاب دولاب،  چهارصد دستگاه،  مینای شمالی، دژکام، جابری، شکوفه، آهنگ شرقی، اشاره کرد. جالب است. بدانید که یکی از معروف ترین محله های شرق تهران محله دروازه دولاب می باشد که در زمان های قدیم جزو دروازه های شهر تهران به شمار می آمد.


پیمانکار ساختمان به فرد یا شرکتی گفته می شود که با سازمان یا شخصی دیگر قرارداد (کنترات) امضاء می کند تا پروژه های مشخص را طبق نقشه ها و مشخصات مورد توافق اجرا نماید.GC ها معمولا در هدایت و مدیریت طرح ها و پروژه های صنعتی زیربنایی دارای تجربه و تخصص بوده و با تکیه بر دانش و ابزارهای مدیریتی خود،اجرای پروژه ها را بر عهده می‏گیرند.در رابطه با فرآیندهای اجرا و فازهای پروژه های GC نظریه های متفاوتی وجود دارد.بسته به نوع پروژه و ویژگی های اجرا و وسعت آن،می توان مراحل متفاوتی را برای آن در نظر گرفت.اگر یک شرکت پیمان ساختمانکار GC را یک سیستم در نظر بگیریم،ورودی را که شامل پول و درخواست می باشد،به خروجی مطلوب که می تواند ساختمان یا هر محصول مورد نظر کارفرما باشد تبدیل می کند.

پیمانکار دست دوم ساختمان به کسی گفته می‌شود که پیمانکار اصلی برای انجام بعضی از امورهای اجرایی و پیش بردن برخی کارهای دیگر با یک پیمانکار دیگر قرارداد منعقد می‌نماید تا او به کار بپردازد که به او پیمانکار دست دوم می‌گویند.

افرادی که قصد دارند پیمانکاری را شروع کنند، لازم است. مجوزهایی را دریافت کنند. دریافت این مجوزها به همراه شرکت در کلاس‌های فنی و اجرایی و کار در پروژه‌های ساخت و ساز می‌تواند تجربیات پیمانکار را افزایش دهد و احتمال موفقیت او را بیشتر کند.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شرق تهران