مشاوره و اجرا کاشت درختان در شهر جدید اندیشه

planting trees-1
planting trees-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


اگرچه از لحاظ جغرافیایی این شهر در محدوده اقلیم گرم و خشک قرار دارد لاکن مجاورت آن با کوهپایه های جنوبی البرز و قرار داشتن آن در مسیر بادهای معروف شهریار علاوه بر آن که منجر به آن شده که در اغلب ایام سال از هوای پاک و مطبوعی برخودار باشد همچنین در بسیاری از روزهای بهار و تابستان و بخشی از پاییز، وزش بادهای مذکور که از روی کشتزارهای است.انهای البرز و قزوین عبور می کنند لطافت و خنکای مطبوعی در هوای شهر ایجاد می کنند.

نکته مشترک در بین همه فازهای اندیشه این است. که در این فازهاعلاوه بر مجتمع‌ها و خانه‌های آپارتمانی، خانه‌های ویلایی در یک، دو و سه طبقه هم ساخته شده است. که به شهروندان این امکان را می‌دهد تا با هر نوع سلیقه‌ای، خانه مورد علاقه و البته مناسب شرایط خود را بتوانند برای خرید و یا

نقشه اندیشه شبیه به مثلث است.. اضلاع جنوبی و غربی آن هریک در حدود ۵ کیلومتر و ضلع شمالی &#; شرقی آن حدودا کیلومتر طول دارند. از غرب همجوار با فردیس کرج از جنوب محدود به جاده ملارد ـ شهریار و از شرق محدود به جاده شهریار ـ کرج می شود. البته قسمت هایی از شهرهای شهریار و کرج (شهرک های صدف و کوثر) در این محدوده قرار دارند، لذا گاهی تسامحا جزو اندیشه معرفی می شوند.


توجه به این نکته ضروری است. که زراعت چوب یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بوده و نیازمند صبر و حوصله فراوان است.؛ بنابراین این زراعت گرچه بازدهی بالایی دارد اما مستلزم گذشت زمان نسبتاً طولانی برای رسیدن به مرحله برداشت است.. اخذ مجوزهای لازم برای کاشت و برداشت این محصولات نیز از نکات دیگر است. که ممکن است. در مناطق مختلف متفاوت باشد. ازآنجایی‌که درختان زراعت شده در باغات چوب، حداقل ۵ سال در باغ رشد و نمو می‌کنند و در نهایت کیفیت چوب تولید اثر مستقیم در میزان فروش آن دارد، نگهداری از باغ در طول این مدت از اهمیت بالایی برخوردار است.. گاهاً خسارت یک آفت چوب‌خوار در اواخر دوره کشت می‌تواند زحمات چندین‌ساله باغدار را از بین ببرد؛ بنابراین حفظ و نگهداری باغات زراعت چوب از جمله نکات مهم و کلیدی ورود به این بخش از دنیای کشاورزی است.. یکی از عواملی که کشت چوب را اقتصادی‌تر می‌کند، کشت همراه در سال‌های نخست (اول تا سوم) کاشت درختان است. و می‌توان بسته به نوع منطقه و شرایط موجود گیاهان زراعی مختلفی را برای کشت در ردیف‌های بین درختان انتخاب کرد.

بله انعطاف پذیری خیلی زیادی دارد. دکتر ملکشاه آزمایشی را انجام دادن، یک تخته یک سانتی در سانتی‌متر در سانتی متر را سرو ته گذاشتن و وزن سنگینی را روی آن قرار دادند و دیدند که تخته خم می‌شود اما نمی‌شکند. نراد چنین قابلیتی ندارد و هر سانتی‌متر گره‌ی شل و سفت دارد و با نراد تفاوت دارد.

همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، نیاز به چوب طی سالیان گذشته حفظ و حتی افزایش یافته است.. صنایع تولیدات مبلمان، کاغذ صنایع‌دستی و ساخت زغال از جمله بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان چوب هستند. برطرف‌کردن نیاز این بخش صنعتی نیازمند برداشت بی‌رویه از جنگل‌ها بوده و همین امر فشار مضاعفی بر محیط‌زیست وارد کرده و در مواردی امکان جایگزینی آن نیست. همچنین باتوجه‌به قوانین بازدارنده موجود در خصوص برداشت از جنگل‌ها ازیک‌طرف و نیاز بازار به چوب از طرف دیگر، قیمت این محصول طی سالیان گذشته افزایش چشمگیری داشته است.؛ بنابراین یکی از منطقی‌ترین راه‌ها کشت تجاری این درختان جهت است.حصال چوب است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر