بازار بابالجبل، باب سین، باب هشام، بلیان، چهارسوق یا چهار بازار، بازار دهک نو، بازار روده، که این بازار از همه بازارها معمورتر و آبادتر بودهاست. بازار ساربانان، بازار نرمه یا رسته نرمه، که منسوب به دیه نارمک است. و بازار نصرآباد بازارها گویا بیشتر مکشوف و بدون سقف بودهاست.
شهرری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای ثار تاریخی بسیار زیادی است. که به قطب توسعه تورسیم مذهبی تهران تبدیل شده است..جاذبه های تاریخی این شهر دارای قدمت بسیار زیادی هستند مانند باروی برین که به سده های پیش از میلاد تعلق دارد. برخی از آثار مهم و تاریخی شهرری اعم از:
با ورود آریایی ها در هزاره دوم قبل از میلاد به ری ، و قرار گیری شعبه ایی از آن ها در مسیر حرکت به شمال و غرب از خود آثاری به جای گذاشتند که شواهد به دست آمده به صورت کوره های سفال پزی در کهریزک و همچنین در سال در تپه معمورین واقع در فرودگاه بین المللی امام خمینی است..
بر اساس آخرین آمار (مربوط به سال ) ایران به کشور جهان صادرات کاشی و سرامیک داشته که در این میان، کشور عراق با بیش از میلیون دلار واردات کاشی و سرامیک از ایران در مقام نخست بوده و بعد از عراق، کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان به ترتیب در ردیفهای دوم تا ششم قرار داشتهاند.
وجود منابع کافی انرژی و مواد اولیه در داخل و بازارهای مناسب در کشورهای مجاور، نیازهای اولیه برای رشد و پویایی این صنعت را فراهم میکند. از طرف دیگر سابقه فرهنگی ایران در تولید کاشی با طرحهای زیبا و چشمنواز باعث بوجود آمدن زمینه فرهنگی تولید کاشی نیز شده است..
بیشک نمیتوان به صدور موافقت اصولی از سوی وزارت صنایع ایرادی وارد کرد. ولی قابل ذکر است. که اگر سرمایهگذاران پیش از تقاضای صدور موافقت اصولی با حجم وسیعی از اطلاعات موجود در مورد هر صنعتی از جمله کاشی روبرو شوند میتوانند با دید باز از وضعیت موجود اقدام به سرمایهگذاری کنند.
یکی دیگر از مشکلات و نقاط ضعفی که در این صنعت و به طور کلی در تمام صنعت کشور وجود دارد، عدم کارایی بالا و مهارت در نیروی کار شاغل در صنعت است.. ضمن اینکه در کشور ما به است.فاده بهینه از انرژی توجهی نمیشود و هر ساله در بخشهای مختلف صنعت، انرژی بسیار زیادی به هدر میرود.
در این زمینه برای تولیدکنندههای کاشی و سرامیک سالهای تا بهترین سالها بوده که طی آن کمترین مشکل را در فروش تجربه کردند. این موضوع بیشتر به دلیل حجم بالای تقاضای داخلی رخ داد. بر اساس آمارها بیشترین مصرف کاشی و سرامیک در سالهای و بود که طی آن میلیون مترمربع در بازار داخلی به فروش رفت. بر همین مبنا بیشترین تولید کاشی هم طی این سالها صورت گرفت و شرکتهای داخلی در این دو سال به ترتیب حدود میلیون و میلیون مترمربع محصول تولید کردند. پس از این تاریخ که بیشترین تولید و مصرف داخلی را در زمینه این محصول داشتیم، بهتدریج طی این سالها با کاهش روبهرو بودهایم. کمترین میزان تولید و مصرف داخلی در سال اتفاق افتاد که به ترتیب میلیون و میلیون مترمربع بوده است.. بعد از آن، این رقمها تا حدودی بهبود یافته، اما هنوز با رقم سالهای و بیش از آن با ظرفیت تولیدی کشور فاصله دارد که در حال حاضر بیش از میلیون مترمکعب است..