از آنجایی که بومهن در منطقهای کوهپایهای قرار گرفته، در فصلهای بهار و تابستان هوای بسیار مطبوعی دارد. از همین رو میتوانید به گردش در تمامی روستاهای اطراف این منطقه بپردازید و از تک تک لحظات سفرتان لذت ببرید. فصل زمستان دمای هوای در بومهن کاهش پیدا میکند و بارش برف، مسیر جاده را لغزنده میکند. به همین دلیل ممکن است. عدهای ترجیح به سفر نکردن در چنین مسیری دهند. البته اگر علاقه به برف و مواجهه با چالشها دارید، باز هم میتوانید به این منطقه سفر کنید و حتی در ادامه مقصدهای چون پیست آبعلی را هم در برنامه بگذارید.
در سمت چپ جاده تهران-دماوند شهری قرار دارد که در گذشته بخشی از دهستانهای دماوند بوده است.. شهر بومهن یکی از خوش آب و هواترین شهرهای است.ان تهران محسوب میشود و همین امر، باعث جذب گردشگران به این منطقه شده است.. تهران تا بومهن ۵ کیلومتر فاصله دارد و همین نزدیکی باعث شده تا گردشگران با اجاره ویلا و سوئیت در بومهن روزهای آخر هفته خود را در آنجا بگذرانند.این شهر که در مسیر جاده هراز و فیروزکوه قرار گرفته است.. در شرق بومهن، رودهن و در سمت غرب آن، پردیس قرار دارد و این موقعیت، باعث شده که سفر به بومهن مسیر جذابی را پیشِ روی شما قرار دهد و بتوانید مقصدهای دیگری را نیز تجربه کنید.
بومهن از توابع پردیس است. و این منطقه در ارتفاع بین تا متری از سطح دریا قرار دارد و در نتیجه آب و هوای بومهن از تهران بسیار خنکتر است.. به همین دلیل مسافران بومهن هوای بسیار مطبوعی را تجربه خواهند کرد و در فصل تابستان که بسیاری از نقاط ایران گرم و سوزان است.، ساکنان این نقطه از خنکای هوای لذت میبرند. علاوهبر این، باید پاکیزگی هوای بومهن را در قیاس با شهر پرترافیک تهران یادآوری کرد که مزیت بزرگی برای ساکنان این منطقه ییلاقی است..
کوپلینگ گیرهای شکاف دار به دو قسمت تقسیم میشود. مافها به شکل نیمه است.وانهای هستند که ری شفتها قرار میگیرند. برای اتصال بهتر شفتها به یکدیگر، روی کوپلینگ گیرهای شکاف دار، سوراخهای رشتهای ایجاد شده است. تا بتوان با پیچ و مهرههای فولادی دو شفت را به یکدیگر متصل کرد. ویژگی منحصر به فرد این مدل این است. که میتوان بدون تغییر موقعیت شافت، آن را مونتاژ و دمونتاژ کرد. کاربرد کوپلینگ گیرهای شکاف دار، است.فاده در حمل بارهای متوسط و سنگین با سرعت آرام میباشد.
میتوان گفت این کوپلینگ، نسخه ارتقا یافته فلنج غیر انعطاف پذیر است.. تفاوت بین این دو است.فاده از بوشهای لاستیکی است. که موجب انعطاف پذیر شدن این کوپلینگها شده است.. طراحی بوشهای لاستیکی به گونهای است. که پیچ و مهرهها به طور کامل درون مدل قرار میگیرند. مزیت عمده است.فاده از این کوپلینگ این است. که میتوان از آن برای شافتهایی که محورهای غیر موازی دارند است.فاده کرد. است.فاده از بوشهای لاستیکی در کوپلینگ فلنجی انعطاف پذیر موجب جذب ضربه و لرزش میشود.
هنگامیکه این موارد را در نظر بگیرید متوجه دلیل است.فاده از کوپلینگها در دستگاه CNC، پرینتر سه بعدی، برخی پمپها و بعضی از قطعات خودرو خواهید شد. برای هر یک از حالتهای ذکر شده مهندسان یک نوع کوپلینگ طراحی کردهاند که امروزه توسط شرکتهای مختلف تولید و در اختیار صنعتگران قرار میگیرد. در ادامه به بررسی چند مورد از انواع پرکاربرد آن خواهیم پرداخت.
در پاسخ باید بگوییم نیرو را میتوان با تنظیمات مختلف دنده یا درایو فقط در صورت موازی بودن شافتها انتقال داد. هنگامی که شافتها در یک خط مستقیم قرار میگیرند و قرار است. نیرو از انتهای یک شفت به شفت دیگر منتقل شود، از کوپلینگ است.فاده میشود. البته کوپلینگها انواع مختلفی دارند که مناسب انتقال نیرو بین دو شفت غیر موازی (یعنی هنگامی که بین دو شفت، زاویه وجود دارد) هستند که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.
کوپلینگ واسطهای است. بین شفت خروجی یک تولید کننده حرکت (محرک) و شفت ورودی یک دریافت کننده نیروی حرکتی (متحرک).شفت با قرارگیری بین محرک و متحرک، نیرو و گشتاور را از یکی به دیگری انتقال میدهد.همچنین کوپلینگ موجب اتصال صحیح شفتها به یکدیگر میشود.