تولید و ساخت (بی کربنات سدیم (جوش در بهارستان

Sodium bicarbonate-1
Sodium bicarbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


در سال شمسی مجسمه‌ای معروف به فرشته آزادی در میدان بهارستان نصب شد. این مجسمه با هزینه شخصی سردار اسعد بختیاری برای مجلس خریداری شده بود. مجسمه فرشته آزادی در این طرح در حال کشتن دیو است.بداد در زیر پای خود است. و در دست راست فرشته شمشیر و در دست چپ وی مشعلی از روشنایی قرار داشت. این مجسمه بعد از انقلاب ۵ مدتی با تغییر پوشش باقی بود و سپس از میدان بهارستان برداشته شد.

مالک اولیه میدان بهارستان، محمدحسن خان سردار بود که آن را به علی‌خان حاجب‌الدوله مقدم مراغه‌ای فروخت. مراغه‌ای بهارستان را به میرزا حسین سپهسالار فروخت و وی باغ بزرگی در آن بنا کرد. از‌این‌رو به نام باغ سپهسالار شهرت داشت.

مجسمه برنزی رضاشاه در سال در مرکز میدان بهارستان بر پایه‌ای مزین به چهار ستون هخامنشی، روی صفحه‌ای نصب شد. در حوادث سال اولین مجسمه‌ای که در تهران سرنگون شد، مجسمه رضاشاه در میدان بهارستان بود. اما بعد از آن در سر جای خود قرار گرفت و تا سال ۵ برقرار بود. بعد از پیروزی انقلاب ۵ مجسمه رضاشاه از میدان بهارستان برداشته شد.


جوش شیرین یک عامل خمیرمایه است. و در واقع یک پودر کریستالی سفید است. که به طور طبیعی قلیایی یا پایه است.. جوش شیرین هنگامی فعال می شود که با مواد مایع و اسیدی ترکیب شود. با فعال شدن، دی اکسید کربن تولید می شود که اجازه می دهد کالاهای پخته شده بلند شوند و سبک و کرکی شوند. جوش شیرین را با فرمول شیمیایی NaHCO

 بی کربنات سدیم برای بدن انسان ضرری نداشته اما در صورت است.فاده‌ی بیش از حد، می‌تواند باعث ضعف و است.فراغ گردد. بوییدن این ماده باعث سوزش بینی و گلو می‌شود. برای افراد با ناراحتی معده، جوش شیرین بسیار مضر بوده و باعث آسیب به معده می‌شود. در صورت برخورد با چشم، باعث ریزش اشک، سوزش و درد مختصر چشم شده و بهتر است. در هنگام کار با این ماده از عینک لبه دار مقاوم است.فاده نمود.

از بی کربنات سدیم به اسم جوش شیرین در پخت و پز نان ، شیرین و کیک است.فاده می‌گردد. در بیکینگ پودرها و  پودرهای سوخاری نیز به مقدار کمی از جوش شیرین است.فاده می‌کنند. در مواد غذایی دام و طیور، جوش شیرین باعث تعادل اسید درون بدن جانوران شده و در حیوانات تخم گذار باعث افزایش کیفیت پوسته‌ی تخم تولید شده، می‌گردد. این ماده‌ی شیمیایی، یک ضد آفت بوده و می‌توان برای کنترل رشد قارچ‌ها از این ماده بهره برد و به همین دلیل به آب‌های است.خر و حوض‌ها و حوضچه‌ها برای جلوگیری از رشد جلبک این ماده اضافه می‌شود. بی کربنات سدیم توانایی مشتعل شدن ندارد و در کپسول‌های آتش‌نشانی برای آتش‌های ناشی از روغن یا الکتریسیته مورد است.فاده قرار می‌گیرد. بی کربنات سدیم در صنایع دارویی کاربرد بسیار فراوانی دارد؛ به دلیل خواص قلیایی، برای کاهش اسید معده می‌توان از این ماده با تغییرات لازم است.فاده کرد و از سوزش معده جلوگیری نمود. این ماده به عنوان ملین نیز در بدن انسان عمل می‌کند و در مواردی حتی باعث تسریع عمل کردن داروی بی حسی به روی پوست می‌شود. بی کربنات سدیم به صورت جزئی در قرص‌های جوشان وجود دارد و در خمیر دندان‌های سفید کننده نیز از جوش شیرین است.فاده می‌گردد.



( تولید و ساخت ) های دیگر