تولید و ساخت EDTA 2na در غرب تهران

EDTA 2na-1

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


در طی حکومت پهلوی به دلیل سهولت تردد افراد ساکن در  روستای کن و همچنین مجاورت این منطقه با تهران ویلا ساخت و ساز سرعت بسیار تندی به خود گرفت و زودتر از مناطقی همچون سعادت آباد رشد کرد ولی بعد از مدتی این بافت روند به روز شدن خود را از دست داد و نسبت به دیگر مناطق غرب از نظر فرهنگی و معماری رشد کندتری به خود گرفت. امروزه در میدان صادقیه که در ضلع شرقی آن پاساژ گلدیس قرار دارد به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز غرب تهران به حساب می آید.

نکته‌ جالب این است. که ضرابخانه، قدیمی‌ترین خیابان محله‌ پاسداران تهران است.. ضرابخانه در گذشته یک روستای خوش آب‌و‌هوا بوده است. که بعدها به محل ضرب سکه تبدیل شده است. و ناصرالدین شاه برای راحتی کارکنان، دستور ساخت محله‌ ضرابخانه را داده است.! با سکونت این افراد، کم کم محله‌ ضرابخانه شکل گرفت!

شاید تا اوایل سال کمتر فردی محله شهرک راه آهن را به عنوان محل سکونت خود انتخاب میکرد ولی امروزه این منطقه به حدی مشهور شده که از آن به عنوان قطب گردشگری تهران یاد می کنند. شهرک راه آهن در منطقه تهران و در کنار سه اتوبان حکیم ، آزادگان و خرازی قرار دارد و از سمت غرب نیز به محله وردآورد ختم می شود. آغاز ساخت و ساز در این منطقه به سال و همزمان با برگزاری المپیک آسیایی تهران باز می گردد که دولت وقت ایران به منظور برگزاری مناسب این رقابت ها محله دهکده المپیک را راه اندازی کرد و از آنجایی که غرب این منطقه فضای مناسبی برای شهرسازی داشت تعاونی کارکنان شرکت راه‌آهن که این منطقه را در سال خریداری کرده بودند کلید ساخت و ساز را در آن زدند.


فردیناند مونز، ادتا را برای اولین بار در سال میلادی، از واکنش اتیلن دی آمین و اسید کلرواستیک تهیه کرد. امروزه، EDTA عمدتا از اتیلن دی آمین (،-دی آمینو اتان)، فرمالدئید و سیانید سدیم سنتز می شود. در این مسیر تترازدیم ادتا حاصل می شود که در مرحله بعدی به فرم های اسیدی تبدیل می شود.

EDTA نوعی ماده شیمیایی است. که به غذاها و نوشیدنی های خاصی اضافه می شود تا به آنها کمک کند رنگ و طعم خود را حفظ کنند. به عنوان مثال در تولید مواد غذایی مانند سودا، مواد غذایی کنسرو میوه و سبزیجات، شیرین کننده های غیر مغذی، چاشنی هایی مثل سس مایونز، سس سالاد کاربرد دارد.

ادتا چهار سدیم یا ادتا سدیم که با نشانه EDTA-Na نیز شناخته می‌شود، دارای فرمول شیمیایی CHNO-Na و حاصل خنثی سازی اتیلن دی امین تترا است.یک اسید با اکی والان سدیم هیدروکسید است.. این ماده به شکل کریستال سفید رنگ است. و نمونه‌های تجاری ادتا سدیم اغلب به صورت هیدراته (با آب تبلور) EDTA-Na.HO وجود دارد. این ماده قادر است. به یون‌های معدنی خاص چسبیده و آن‌ها را غیرفعال کند. این ماده به جلوگیری از تخریب زودهنگام محصولات نیز کمک می‌کند و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی است.فاده می‌شود. در واقع



( تولید و ساخت ) های دیگر