تولید و ساخت EDTA 2na در لواسان

EDTA 2na-1

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


لواسان که در اصطلاح عامیانه به آن، لواسون گفته می‌شود، در لغت به معنای محل برآمدن خورشید است.. در گذشته ایرانیان اعتقاد داشتند، آفتاب از پشت رشته کوه البرز طلوع می‌کند و از آن‌جایی‌که لواسان در غرب و جنوب‌ غرب کوه دماوند واقع شده، این نام را برایش انتخاب کردند.

تعداد رودخانه ‌های اطراف لواسان کم نیست؛ اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها رودخانه جاجرود است.. این رودخانه از مطرح‌ترین جاهای دیدنی لواسان به حساب می‌آید و بازدید از آن خالی از لطف نیست. این رودخانه از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرد و حدود کیلومتر طول دارد.

غار موزه وزیری، اولین غار موزه خصوصی ایران محسوب می‌شود که در دل کوه‌های لواسان قرار دارد و آثار آن با مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. این موزه‌ به همت و با هزینه شخصی مرحوم ناصر هوشمند وزیری، از مجسمه‌سازان طراز اول کشور، در سال ۸ تاسیس شد. آثار موزه شامل طیف وسیعی از هنرهای تجسمی نظیر مجسمه‌های عجیب و غریب با جنس‌های متفاوت، سردیس‌ مشاهیر، انواع و اقسام شطرنج‌های دوران مختلف و... می‌شود. فضای داخلی غار موزه وزیری از بخش‌های مختلفی همچون کارگاه مجسمه‌سازی، کارگاه صنایع‌دستی، گالری هنرهای تجسمی و غیره تشکیل شده است..


تولید این محصول با واکنش اتیلن دی آمین و اسید کلرواستیک توسط فردیناند مونز انجام شد. امروزه EDTA از واکنش اتیلن دی آمین، فرمالدئید و سیانید سدیم سنتز می شود. این مسیر منجر به تولید نمک سدیم می شود که سپس به اسید تبدیل می شود. این فرآیند سالانه برای تولید تن از این ترکیب است.فاده می شود.

ادتا (EDTA) با نام علمی اتیلن دی آمین تترا است.یک اسید، یک ترکیب ارگانیک و یک عامل کلاته کننده یون­های فلزی از خانواده آمینوپلی کربوکسیلیک اسیدها است. که در صنایع مختلفی از جمله صنعت تصفیه آب، داروسازی ، دندانپزشکی، تولید مواد شوینده و آرایشی بهداشتی و صنعت نساجی کاربرد دارد.

EDTA دارای چهار گروه کربوکسیل و دو گروه آمینی است. که به عنوان دهنده جفت الکترون  عمل میکند . توانایی ادتا در اهدای جفت الکترون خود برای تشکیل پیوند های کوالانسی کوردینانسی این ترکیب را به یک لیگاند شش دندانه بدل کرده است. .از اصلی ترین دلایل است.فاده از ادتا سدیم در است.اندارد سازی محلول های حاوی کاتیون های فلزی ،ثابت تشکیل بالای آن برای اکثر کمپلکس های کاتیون فلزی میباشد .در تیتراسیون های کاتیون فلزی با ادتا لازم است. از یک کمپلکس شناساگر به منظور تعیین زمان رسیدن به نقطه انتهایی است.فاده کرد .از رایج ترین شناساگرهای به کار رفته میتوان به فست سولفون بلک اف،اریوکروم بلک تی،مورکسید اشاره کرد.رسیدن به نقطه پایانی با تغییر رنگ مشخص میشود.و شناساگر ازاد به جای کمپلکس فلزی در نقطه پایانی عمل میکند.



( تولید و ساخت ) های دیگر