تولید و ساخت HF اسید فلوریدریک در دماوند

Hydrofluoric acid-1

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


برخی اعتقاد دارند که دماوند آتشفشانی نیست. اما برخی دیگر معتقد هستند که آتشفشان دماوند فعال است. و خروج گاز و چشمه‌های آب‌گرم، علامت فعال بودن آن است.. دکتر مهدی زارع از متخصصانی است. که اعتقاد دارد دماوند یک کوه آتشفشانی فعال است..

شهرت آن بیش از هر چیز در این است. که فریدون از شخصیت‌های اساطیری ایران، ضحاک را در آنجا، در غاری به بند کشیده‌ و ضحاک آنجا زندانی‌ است. تا آخرالزمان که بند بگسلد و کشتن خلق آغاز کند و سرانجام به دست گرشاسپ کشته شود. هنوز هم بعضی از ساکنین نزدیک این کوه باور دارند که ضحاک در دماوند زندانی است. و اعتقاد دارند که بعضی صداهایی که از کوه شنیده می‌شود، ناله‌های او است.. بنا به روایتی نبرد لشکر فریدون به سپاهسالاری کاوه با ضحاک در حوالی دماوند بوده است..

جانوران گیاه‌خوار مانند کل، میش، آهو، گراز، خرگوش هم در دماوند یافت می‌شود. به‌جز حیوانات گراز و خرگوش که در دشت‌های کوهپایه‌ای کوه دماوند زندگی می‌کنند، دیگر جانوران فصل‌های گرم را در ارتفاعات سپری کرده و با سرد شدن هوا به مرور ارتفاع کم می‌کنند. این جانوران تا ۵ متری هم بالا می‌روند.


در غلظت های پایین ، اگر به سرعت به دنبال درمان قطعی نباشیم ، مرگ همچنان می تواند رخ دهد. HF در عملکرد عصب اختلال ایجاد می کند ، بنابراین سوختگی ناشی از غلظت های پایین ممکن است. در ابتدا دردناک نباشد. قرار گرفتن تصادفی در معرض  این اسید می تواند ساعتها یا حتی روزها مورد توجه قرار نگیرد و باعث به تعویق افتادن درمان و افزایش میزان و شدت آسیب شود. این بسیار خطرناک است. ، زیرا ممکن است. قربانیان تشخیص ندهند که زخمی شده اند. اگر خسارت زیادی قبل از اقدام به درمان وارد شود ، ممکن است. در اثر هیپوکلسمی یا هیپومنیزمی همراه باشد. و در انتها منجر به مرگ شود.

از آن جایی که هیدروفلوئوریک اسید یک ترکیب بسیار خورنده می باشد، شیشه را هم می تواند در خود حل کند و به این دلیل به آن اسید شیشه نیز می گویند. لازم به ذکر است. در صورت ترکیب شدن با شیشه، گازهای هیدروژن به وجود می آید که خطر انفجار دارند. به همین جهت از ظروف پلاستیکی یا پلی اتیلنی برای بسته بندی فلوران است.فاده می کنند. همچنین لازم به ذکر است. به علت حساسیت این اسید به نور باید آن را در ظرف در بسته پلاستیکی و به دور از نور نگهداری کنید.

برای اولین بار دانشمندی با نام کارل ویلهام شیل در سال هیدروفلوریک اسید را کشف کرد. هیدروفلوئوریک اسید را به صورت طبیعی و در فوران های آتشفشانی می توان یافت.امروزه این اسید را با روش های سنتزی مختلف و در مقیاس صنعتی تولید می کنند.



( تولید و ساخت ) های دیگر