تولید و ساخت HF اسید فلوریدریک در شهر ری

Hydrofluoric acid-1

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


تا اینجا که متوجه شدیم شهر ری کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد، حال می‌خواهیم بدانیم چطور از تهران به شهر ری برویم؟ اگر از تهران به مشهد یا بالعکس با قطار سفر کرده باشید، در مسیر خود از شهر ری نیز گذر کرده‌اید. علاوه بر این شهر ری در مسیر راه آهن تهران – بندرترکمن نیز قرار دارد.

علاوه بر اماکن مذهبی و تاریخی، بازارهای بسیاری نیز در شهر ری وجود دارد که برای گردشگران و مسافران جذاب هستند. برخی از معروف‌ترین این بازارها شامل بازار چهارسوق، بازار باب الجبل، بازار دهک نو، بازار ساربانان، بازار نرمه، باب هشام، باب سین و&#; می‌شوند.

در دوران ایران باستان یا همان پیش از اسلام، شهر ری یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار ایران به حساب می‌آمد اما هیج وقت به عنوان پایتخت ایران انتخاب نشد. شخصی به نام ابن حوقل نقل می‌کند که شهر ری، علی رغم بزرگ‌تر بودن نیشابور، پس از بغداد دومین شهر آباد در مناطق شرق محسوب می‌شده است.. در کتب تاریخی و میان مورخان، بر سر بنا کننده شهر ری اختلافات زیادی وجود دارد.


هیدروفلوریک اسید چیست؟ هیدروفلوریک اسید خورنده بوده و به عنوان یکی از مهمترین ترکیبات در تولید فلوئورکربن ها کاربرد دارد. بیشترین سهم از تولید جهانی اسید هیدروفلوئوریک (حداقل درصد) را تولید فلوئورکربن به خود اختصاص داده است.. این اسید معدنی در آب، الکل ها و بیشتر حلال های آلی محلول می باشد ولی در اتر کم محلول است.. هیدروفلوئوریک اسید را با نام های دیگری نظیر فلور هیدریک اسید، هیدروفلوریک اسید، هیدروفلوراید، هیدرونیوم فلوراید و همچنین نام آیوپاک فلوران نیز می شناسند. همچنین قابل ذکر است. از آن جایی که این اسید معدنی شیشه را در خود حل می کند، اسید شیشه نیز نامیده می شود.

روش تولید اسید فلوئوریدریک در سایر کشورها از روش تولید اسید فسفریک تبعیت می کند که اسید فسفریک محصول اصلی بوده و اسید فلوریدریک به عنوان یکی از محصولات جانبی آن است.حصال می گردد ولی با توجه به عدم وجود خاک فسفات مرغوب در کشور و هزینه بالای راه اندازی خط تولید اسید فسفریک ( بیش از میلیارد ریال) اسید فلوریدریک را مستقیما از خاک فلورین که در کشور ایران به وفور و با کیفیت بالا یافت می شود است.حصال نمایند. همین امر باعث می گردد تا قیمت تمام شده این فرآیند ارزانتر و پایین تر از نمونه های قبلی باشد.

برای اولین بار دانشمندی با نام کارل ویلهام شیل در سال هیدروفلوریک اسید را کشف کرد. هیدروفلوئوریک اسید را به صورت طبیعی و در فوران های آتشفشانی می توان یافت.امروزه این اسید را با روش های سنتزی مختلف و در مقیاس صنعتی تولید می کنند.



( تولید و ساخت ) های دیگر