پوشش گیاهی این منطقه غنی است.؛ بهگونهای که از بسیاری گیاهان دارویی این منطقه در کتابهای معتبر گیاه شناسی یاد شده است.. در ارتفاعات مختلف کوه دماوند، گیاهان فراوان و گوناگونی میروید که برخی از آنها فقط در یک ارتفاع خاصی دیده میشود. گیاهان این منطقه که به اسم دماوند نامگذاری شدهاند، عبارتاند از: کلاه میرحسن دماوندی، کزل دماوندی، بومادران دماوندی، پیرگیاه دماوندی، ریش قوش دماوندی، فراموشم مکن دماوندی، زنگولهای دماوندی، کتانی دماوندی و ماشک دماوندی.
فشار هوا در قله دماوند نصف فشار هوا در سطح دریا است.. کمینه دمای هوا در ارتفاعات دماوند تا درجه زیرصفر (در زمستان) و تا دو درجه زیر صفر (در تابستان) پایین میآید. میانگین بارندگی در ارتفاعات دماوند میلیمتر در سال بوده و بارش در ارتفاعات معمولا بهصورت برف است..
تاحالا به دماوند رفتهاید؟ تجربه صعود به آن را دارید؟ زیباییهای این منطقه را دیدهاید؟ آبشارها، رودخانهها، دشتها کدام جاذبه دماوند را دوست داشتهاید؟ چه فصلی را برای رفتن به آن پیشنهاد میکنید؟ تمامی نظرات خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید.
برای مقایسه قیمتی بین سیستم VRF و چیلر باید به این نکته توجه داشت که این مقایسه باید در یک ظرفیت مشابه و برندهای هم رده انجام گیرد. برای مقایسه قیمت دو سیستم چیلر و VRF با یکدیگر باید مجموع چیلر و پنل داخلی یک طرف و مجموع یونیت خارجی و یونیت های داخلی در طرف دیگر قرار بگیرند. اما به طور کلی می توان گفت سیستم VRF یک سیستم گرانتر از چیلر و پنل داخلی است.. این قیمت بالاتر لزوما قیمت اولیه خرید دستگاه نیز و شامل نصب و راه اندازی نیز می شود.
همانطور که مشهود است.، هزینه تمام شده برای خرید سیستم VRF در مقایسه با کولرهای گازیِ اسپلیت، نزدیک به دو برابر می باشد و این در حالی است. که VRF به عنوان یک سیستم مرکزی براورد شده است.؛ نه در قالب سیستمی مستقل برای هر واحد، که در این صورت حتی اختلاف قیمت بیشتری نیز قابل پیش بینی خواهد بود.
این سیستم دارای اصول خاص در لوله کشی است. که باید توسط نصاب به بهترین شکل لحاظ شود. برای این منظور برند تولید کننده دستگاه، مشخصات فنی وی آر اف، ساختار بنا و دیگر فاکتورهای تخصصی بررسی می شوند. برای اطلاعات بیش تر می توانید به مطلب
در یونیت خارجی وی آر اف نوع EHP یک یا چند الکتروموتور و در یونیت خارجی وی آر اف نوع GHP یک موتور احتراق داخلی گازسوز پیستونی (شبیه موتور اتومبیل) وجود دارد که یک یا چند کمپرسور اسکرال را به گردش در آورده و کمپرسور نیز عمل متراکم کردن مبرد و چرخش آن در مدار را بر عهده دارد. مبرد در مدار با لوله کشی به اواپراتورهای (مبدل های حرارتی) جاسازی شده در یونیت های داخلی (فن کویل ها) منتقل می شود و در اثر تبادل حرارت با هوای محیط داخل ساختمان، دمای هوای داخل ساختمان را کاهش یا افزایش می دهد.
سیستم VRF متشکل از چندین یونیت داخلی که به وسیله لوله های مسی حاوی گاز مبرد به یونیت خارجی متصل می شوند به همین دلیل به کولر گازی مرکزی یا اسپلیت مرکزی معروف است.. یونیت خارجی باید در یک محیط باز مانند پشت بام یا حیاط نصب گردد. محل نصب یونیت خارجی را باید طوری انتخاب گردد که لوله کشی راحت تر برای یونیت های داخلی امکان پذیر باشد و در صورت خرابی امکان دسترسی، تعمیر و نگهداری وجود داشته باشد. طول لوله کشی در سیستم وی آر اف از اهمیت بالایی برخوردار است..