تولید و ساخت آمونیوم کلراید - نشادر در بومهن

Ammonium chloride-1
Ammonium chloride-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


منطقه بومهن منطقه‌ای قدیمی است. و وجود آثار تاریخی در توابع آن، اثبات‌کننده این مسأله است.. در سمت جنوب این شهر دهستانی به نام گلخندان وجود دارد و واقع شدن قلعه‌ای تاریخی در این روستا (که ماجراهای مهمی را هم از سرگذرانده)، اهمیت بسزایی به آن‌جا بخشیده است.. از اهمیت این دژ همین بس که طبق اسناد تاریخی، در قرن نهم هجری قمری یکی از حاکمان محلی به نام ملک کاووس پس از شورش در برابر حکومت مرکزی به این‌جا پناه آورد.

این مکان تاریخی روی تپه‌ای مشرف به نقطه‌ی برخورد دو روخانه رودهن و بومهن قرار گرفته و در اطراف آن آب‌انبار و تونل‌های مختلفی وجود دارد. متأسفانه هم‌اکنون تنها دیواره‌های بیرونی قلعه باقی‌مانده و ساختمان داخلی از بین رفته است.. اما با این حال می‌توانید در اطراف قلعه گردش کنید، از تونل‌های عبور نمایید و بالای تپه‌ای که این دژ در آن قرار دارد، است.راحت نمایید. همچنین منظره اطراف قلعه بسیار زیبا است. و می‌توانید به سراغ تپه‌های نزدیک آن‌جا هم بروید.

برای تأمین کالاهای مورد نیازتان در بومهن هیچ نگران نباشید. انواع فروشگاه‌های مختلفی در این شهر وجود دارد که مواد خوراکی، ابزار و سایر کالاها را ارائه می‌کند. همچنین فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در بومهن شعبه دارد و می‌توانید با خیال راحت محصولاتی که می‌خواهید را تهیه نمایید. جدای از این موارد، بسیاری فروشندگان محلی وجود دارند که محصولات باغی و صنایع دستی را هم عرضه می‌کنند.


همچنین فروش نشادر برای جلوگیری از سنگ کلیه در دام هایی مثل بز ، گاو و گوسفند انجام می شود. فروش آمونیوم کلراید به صورت ماده جامد کریستالی بدون رنگ که بسیار در آب قابل حل می باشد و با ترکیب با آب باعث آزاد شدن اسید رقیقی می شود. این ماده در دمای درجه ساتیگراد بدون ذوب شدن، تبخیر می شود و به همان حجم آمونیوم و هیدروژن کلرید تبدیل می شود. آمونیوم کلرید محصول جانبی در فرآیند آمونیوم- سودا برای تولید

نشادر، اولین بار در سال پس از میلاد مسیح در چین کشف شد. در زمان گذشته، نشادر از دو منبع دریچه های آتش سوزی زیرزمینی در آسیای مرکزی و کفپوش های آتشفشان کوه تفتان در جنوب شرقی ایران، تامین می شد. در واقع، کلمه آمونیوم کلرید یا نشادر در چندین زبان آسیایی از عبارت ایرانی anosh adur (آتش جاویدان)، که اشاره ای به آتش سوزی های زیرزمینی دارد، مشتق شده است..

همان طور که گفته شد آمونیوم کلرید خاصیت حل شوندگی بسیار خوبی در آب دارد و همچنین در متانول، الکل، گلیسرول و هیدرازین حل می شود. اما در است.ون، دی اتیل اتر و اتیل است.ات نامحلول است.. این ترکیب حاصل از سوزاندن زباله های زغال سنگ بوده و از تراکم گاز های مشتق شده از زغال سنگ به دست می آید. کلرور آمونیوم همچنین در اطراف مناطق آتشفشانی نیز مشاهده شده است..



( تولید و ساخت ) های دیگر