تولید و ساخت آمونیوم کلراید - نشادر در دماوند

Ammonium chloride-1
Ammonium chloride-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


جانوران گیاه‌خوار مانند کل، میش، آهو، گراز، خرگوش هم در دماوند یافت می‌شود. به‌جز حیوانات گراز و خرگوش که در دشت‌های کوهپایه‌ای کوه دماوند زندگی می‌کنند، دیگر جانوران فصل‌های گرم را در ارتفاعات سپری کرده و با سرد شدن هوا به مرور ارتفاع کم می‌کنند. این جانوران تا ۵ متری هم بالا می‌روند.

برخی اعتقاد دارند که دماوند آتشفشانی نیست. اما برخی دیگر معتقد هستند که آتشفشان دماوند فعال است. و خروج گاز و چشمه‌های آب‌گرم، علامت فعال بودن آن است.. دکتر مهدی زارع از متخصصانی است. که اعتقاد دارد دماوند یک کوه آتشفشانی فعال است..

آشوریان کوه دماوند را کان سنگ لاجورد می‌انگاشتند. در زمان تاخت و تاز آشوری‌ها به فلات ایران این کوه بخشی از حدود مادها شمرده می‌شد و در متن‌های آشوری هم بدان اشاره‌ شده‌ است.. دیاکونوف، سنت گذاردن پیکر مردگان در کوه‌ها را آیین مغانی می‌انگارد که در دامنه دماوند می‌زیستند و آیین خود را به دیگر جاهای ایران پراکندند. در دامنه دماوند تعداد زیادی گور پیش از تاریخ وجود دارد. در سده هشتم میلادی در پای کوه دماوند دژی بوده است. که موبدی زرتشتی به نام مس‌مغان و پیروانش در آن می‌زیستند و این دژ به فرمان المهدی خلیفه عباسی ویران‌ شده و مس‌مغان نیز کشته شد. در دوران سلطنت پهلوی و در دوره‌های مختلفی از تاریخ ایران از نقش کوه دماوند و خورشید در حال تابش از پشت آن به‌عنوان نماد ایران زمین بهره می‌بردند.


نشادر، اولین بار در سال پس از میلاد مسیح در چین کشف شد. در زمان گذشته، نشادر از دو منبع دریچه های آتش سوزی زیرزمینی در آسیای مرکزی و کفپوش های آتشفشان کوه تفتان در جنوب شرقی ایران، تامین می شد. در واقع، کلمه آمونیوم کلرید یا نشادر در چندین زبان آسیایی از عبارت ایرانی anosh adur (آتش جاویدان)، که اشاره ای به آتش سوزی های زیرزمینی دارد، مشتق شده است..

این ترکیب معدنی را در شکل کانی شناسی طبیعی خود سال آمونیاک می نامند. محلول درصد جرمی آمونیوم کلرید در آب دارای pH در محدوده . تا . می باشد. همانطور که ذکر شد آمونیوم کلراید یا نشادر در صنایع بسیاری همچون صنایع کود و به عنوان طعم دهنده شیرین بیان کاربرد دارد.

پریسکات های هالید به عنوان جمع کننده نور در طیف عظیمی از سلول های خورشیدی مورد است.فاده قرار گرفته اند. اگر چه پریسکات های متیل آمونیوم شامل هالید نسبت به وجود رطوبت در هوای محیط حساس هستند و برای انجام فرآیند نیاز به یک اتمسفر داخلی دارند. در اینجا بر روی یک نمونه از کریستایل های پریسکات که برای تولید سلول های خورشیدی سه لایه است.فاده شده اند آزمایشاتی انجام شده است.. اضافه کردن آمونیوم کلرید (نشادر) برای کریستاله کردن پریسکات ها مورد است.فاده قرار می گیرند.



( تولید و ساخت ) های دیگر