طبق آمار سال ، ردیف مسکن، آب، برق و گاز، با سهمی معادل / درصد، بیشترین سهم از متوسط هزینهٔ ناخالص یک خانوار ساکن تهران را به خود اختصاص دادهاست؛ پس از آن نیز ردیف خوراکیها و آشامیدنیها با سهم ۵/ درصدی قرار دارد.
از دههٔ چهل تا ۵، از سینمای فعال شهر تهران، نام بیش از یک سوم آنها خارجی بود. در این دوران شمار قابل توجهی از سینماهای نوین تهران در اختیار شرکتهای خارجی بود. همچنین به گزارش دفتر مطالعات و برنامهریزی وزارت فرهنگ و هنر، از فیلم نمایش داده شده در سال ۵ در تهران، فیلم ایرانی، فیلم آمریکایی و دیگر فیلمها نیز از کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، هندوستان، ژاپن، هنگ کنگ و شوروی بودهاند.
انجمن به جهت مشارکت عمومی و نقش شهروند در امور محلی دارای ماهیت حقوقی و است.قلال مالی بود. بهطور کلی میتوان گفت نقش انجمن بلدی در شهر به این همان حکم مجلس شورای ملی در امور مملکتی را داشت. از نظامنامه بلدیه به عنوان اولین و مترقیترین قانون اداره شهر در ایران معاصر یاد شدهاست. در جای جای نظامنامه بلدیه تلاش برای تمرکز زدایی اداری و جداکردن اداره شهرها از قدرت حاکم و دولت و دولت نمایان است.. نخستین انتخابات انجمن بلدیه درد هفتم تیرماه ۸ در شش محله تهران برگزار شد.
این تولیدکننده شمش روی عنوان کرد: با احتساب نیروهای پیمانکاری نزدیک به نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند و خوشبختانه تعدیل نیرو نداشتهایم اما اگر شرایط در سال دستخوش تغییرات مثبتی نشود، امکان تعدیل نیرو نیز افزایش خواهد یافت.
یکی از چالشهای بزرگ مربوط به واردات بیرویه سیستمهای تهویه مطبوع است. که در حال حاضر در این صنعت به شکل بسیار نامناسبی انجام میشود و ماشینآلات و دستگاههایی که واردات آنها ممنوع است.، به کشور وارد میشود و هیچ کنترل و نظارتی روی این موضوع نیست.
وی خاطرنشان کرد: به طور کلی در زمان خرید مواد اولیه، باید درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنیم و همچنین از کل درآمد سالانه، میزان ۵ درصد مالیات بر درآمد برای تولیدکنندگان تعیین شده است. که موظف به پرداخت آن هستیم. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است. که نه تنها مشوقها تخفیفهای قابل توجهی در این زمینه برای تولیدکنندگان در نظر گرفته نشده است. بلکه معمولا از مالیاتی که برای هر بخش تعیین شده است.، میزان بیشتری از آنها دریافت میشود.
این در حالی است. که براساس تصویب نامههای مورخ / / و ۵/ / هیات وزیران، خرید هر نوع کالای تاسیساتی و تهویه مطبوع خارجی که مشابه داخلی دارند، برای تمامی دستگاههای دولتی و دستگاههایی که به نحوی از بودجه عمومی یا دولتی است.فاده میکنند، ممنوع است.، اما دلالان با است.فاده ابزاری از شرکتهای مجهول ایرانی که خود تولیدکننده نیستند و به عنوان دلال شرکتهای خارجی فعالیت میکنند، در مناقصات دولتی، شبه دولتی و نهادهای عمومی شرکت کرده و معمولا با است.فاده از دامپینگ و ترفندهای مختلف مانند برقراری شرط داشتن برخی گواهینامههای بینالمللی مانند (Euro vent certificate) که به دلیل وجود تحریمها، تاکنون هیچ کدام از تولیدکنندگان ایرانی تهویه مطبوع، موفق به دریافت آنها نشدهاند و با روی آوردن به سایر اقدامات غیرحرفهای و گاه غیراخلاقی، تولیدکنندگان داخلی را کنار میزنند و محصولات خود را که معمولا به لحاظ کیفیت، برتری خاصی هم نسبت به نمونههای مشابه داخلی ندارند، وارد کشور میکنند. بنابراین لازم است. کارفرماهای دولتی، عمومی و... در انتخاب مشاوران فنی خود دقت کافی کرده و نظارت لازم را بر رفتار آنها داشته باشند. همچنین در امر خرید از مشاوره با انجمن تولیدکنندگان سیستمهای تهویه مطبوع غافل نشوند.
موسوی در خصوص نحوه تامین مواد اولیه، عنوان کرد: از خاک معدنی برای تولید شمش روی است.فاده میکنیم که تامین آن ابتدا از طریق واردات از کشورهای دیگر و همچنین خرید از معدن انگوران صورت میگرفت اما در سال ، اقدام به خرید ماده اولیه از بورس کالای ایران کردیم. به دلیل کمبود خاک روی، این ماده اولیه با قیمت بالاتری از حد معمول خود در بورس کالای ایران به تولیدکنندگان عرضه میشود. در واقع، این مسئله باعث میشود بسیاری از تولیدکنندگان که سود مناسبی را طی ماههای اخیر به دست نیاوردهاند و نقدینگی لازم را در اختیار ندارند، در خرید مواد اولیه دچار بحران مالی شوند. متاسفانه ما و سایر تولیدکنندگان شمش روی به منظور سرپا نگه داشتن کارخانه و ادامه روند تولید، چارهای جز خرید از بورس کالای ایران نداریم.