مشکلات مهم سایش و فرسایش ایجاد شده مابین ریلها و چرخها در جرثقیل از جمله مشکلات حادی است. که باید مورد توجه قرار گرفته و در حد امکان از آن پیشگیری شود. از این جهت در زمان طراحی این دست از محصولات به هزینههای احتمالی و تحمیلی در جهت تعویض آنها نیز به خوبی فکر میشود.
در مورد جرثقیل دروازهای، ریل بر روی پلیت گذاشته شده بر روی فوندانسیون (Foundation) طولی جرثقیل سوار میشود. هم راستا بودن ریل و اجرایی شدن منظم و دقیق و هم سطح ریل از جمله موارد بسیار مهم بوده و اگر مورد توجه قرار نگرفته و رعایت نشوند، با ایجاد انواع آسیب از جمله است.هلاک و خرابی چرخ، عمر مفید ریل را کاهش میدهند.
سی ریل فلزی با رنگ کوره ای برای خطوط برق رسانی جرثقیل های سقفی (طولی و عرضی) طراحی شده که جهت انتقال برق به صورت خطی در تجهیزات انتقال مواد مانند انواع جرثقیل سقفی، جرثقیل مونوریل، واگن ها و دیگر موارد صنعتی مورد است.فاده قرار می گیرد.
ریل چهار پهلو به کمک روش جوشکاری بر روی تیرهای حمال و یا اینکه بر روی پل جرثقیل سقفی نصب میشود. ریل مدل A توسط اتصالات ویژه و کلیپسهای مرتبط بر روی پل جرثقیل دروازهای و سقفی برای چرخهای حرکت کالسکه و یا بر روی تیرهای حمال برای چرخهای متحرک در جهت طول جرثقیل، نصب میشوند.
در محیط های صنعتی از ریل در جرثقیل های سقفی برای انتقال سازه ی بالابر ( ترولی یا کالسکه ) است.فاده می شود .چگالی ریل با توجه به جنس آهنی آن . کیلوگرم بر متر مکعب می باشد . ریل * معمولا بیشتر در خط برق طولی و عرضی مورد است.فاده قرار می گیرد . ریل ها دارای متعلقانی شامل بست های نگهدارنده و پیچ و مهره می باشد .