قله دماوند در فرهنگ کشور ایران مظهر پایداری، است.واری و یک نماد ملی است. و بهعنوان یک اثر ملی ثبت شده و به روشهای گوناگون از آن بهعنوان یک نماد ملی یاد میشود. کوه دماوند در سیام تیرماه سال ۸ بهعنوان نخستین اثر طبیعی ایران در قالب میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
شهرت آن بیش از هر چیز در این است. که فریدون از شخصیتهای اساطیری ایران، ضحاک را در آنجا، در غاری به بند کشیده و ضحاک آنجا زندانی است. تا آخرالزمان که بند بگسلد و کشتن خلق آغاز کند و سرانجام به دست گرشاسپ کشته شود. هنوز هم بعضی از ساکنین نزدیک این کوه باور دارند که ضحاک در دماوند زندانی است. و اعتقاد دارند که بعضی صداهایی که از کوه شنیده میشود، نالههای او است.. بنا به روایتی نبرد لشکر فریدون به سپاهسالاری کاوه با ضحاک در حوالی دماوند بوده است..
فشار هوا در قله دماوند نصف فشار هوا در سطح دریا است.. کمینه دمای هوا در ارتفاعات دماوند تا درجه زیرصفر (در زمستان) و تا دو درجه زیر صفر (در تابستان) پایین میآید. میانگین بارندگی در ارتفاعات دماوند میلیمتر در سال بوده و بارش در ارتفاعات معمولا بهصورت برف است..
مخلوط سوخت تازه از طریق ورودی های جانبی توسط یک دمنده چرخشی در موتور چرخه دو زمانه از نوع یک جریانه به داخل سیلندر وارد می شود. گازهای خروجی از سوپاپ های لوله ای در سرسیلندر عبور میکنند که توسط مکانیزم بادامک باز و بسته میشوند.
دریچه های اگزوز اجازه دارند تا برای چند درجه چرخش میل لنگ پس از پوشاندن دریچه های ورودی توسط پیستون بالارونده در حرکت فشاری باز بمانند، بنابراین تداوم جریان اجازه می دهد تا سیلندر را به طور کامل تری گازروبی بشود. ضربات تراکم و قدرت مشابه موتورهای چهار زمانه است..
بازرگانی لرزان صنعت از سال در زمینه واردات و تامین ماشین آلات ساختمانی، صنعتی کشاورزی آغاز به فعالیت نمود. در طی این سالها و با فعالیت مستمر موفق به اخذ نمایندگی رسمی محصولات شرکتهای معتبر اروپایی و آسیایی از جمله شرکت Breaker ایتالیا، Beton Trowels بلژیک ، Promax کره جنوبی و JY چین گردیده است.، و این فعالیتها باعث شده به مرور زمان سهم قابل توجهی از بازار این محصولات را در اختیار بگیرد.
عدم وجود نیروهای اینرسی ناشی از قطعات رفت و برگشتی و حذف سوپاپ های بسته شده با فنر اجازه می دهد تا با سرعت بسیار بالاتری نسبت به موتورهای پیستونی رفت و برگشتی عمل کنند، و مزیت بزرگی بوده زیرا سرعت شفت برای عملکرد بهینه باید بالا باشد.
موتور بنزینی با داشتن حجم کمتر نسبت به موتور دیزلی دارای صدای کمتری است.. موتور های تک بنزینی دارای راندمان سوخت پایین تری نسبت به موتور های تک دیزلی هستند.به همین علت عمده موتور های با قدرت زیاد را به صورت دیزلی طراحی میشود و معمولا موتور هایی برای کار های با قدرت کمتر خواسته شده اند به صورت بنزینی خواسته میشوند.