در دوران ایران باستان یا همان پیش از اسلام، شهر ری یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار ایران به حساب میآمد اما هیج وقت به عنوان پایتخت ایران انتخاب نشد. شخصی به نام ابن حوقل نقل میکند که شهر ری، علی رغم بزرگتر بودن نیشابور، پس از بغداد دومین شهر آباد در مناطق شرق محسوب میشده است.. در کتب تاریخی و میان مورخان، بر سر بنا کننده شهر ری اختلافات زیادی وجود دارد.
کتیبه ها و نقوش برجسته شکارشیر فتحعلیشاه قاجار : کوهی است. که چشمه علی از پای آن جاری می شود و به کوه سرسره معروف است.. تصویری برجسته از زمان ساسانیان بر بدنه آن کنده کاری شده است. که پادشاه ساسانی را سوار براسب و نیزه ای در دست نشان داده است..
بازار بابالجبل، باب سین، باب هشام، بلیان، چهارسوق یا چهار بازار، بازار دهک نو، بازار روده، که این بازار از همه بازارها معمورتر و آبادتر بودهاست. بازار ساربانان، بازار نرمه یا رسته نرمه، که منسوب به دیه نارمک است. و بازار نصرآباد بازارها گویا بیشتر مکشوف و بدون سقف بودهاست.
مخلوط سوخت توسط کاربراتور تامین می شود و از طریق یک دریچه ورودی در یکی از صفحات انتهایی محفظه وارد محفظه های احتراق می شود. یک خروجی اگزوز در یکی از طرف های صاف دیواره بدنه تشکیل می شود و یک شمع جرقه زن در یک محفظه قرار دارد که از طریق یک گلوی کوچک در طرف مقابل دیواره بدنه با محفظه ها ارتباط برقرار می کند.
در این بخش موتورهای بنزینی در چهارچوب دو نوع موتور اصلی توضیح داده شده اند: موتورهای پیستونی و سیلندر و موتورهای دوار. در موتورهای پیستونی و سیلندر، فشار حاصل از احتراق بنزین، نیرویی بر روی سر پیستون ایجاد می کند که شاتون سیلندر را در یک حرکت رفت و برگشتی یا عقب و جلو حرکت میدهد.
البته می توان از موتورهای پرقدرت تر برای پمپ سمپاش هم است.فاده نمود زیرا وظیفه ی موتور تامین قدرت لازم برای چرخش پمپ می باشد، که می تواند با هر موتوری انجام شود. با این حال مهم ترین نکته ای که باید به آن دقت شود ایجاد تناسب بین سرعت موتور و سرعت است.اندارد چرخش پمپ می باشد.
دیگر ویژگی که موتورتک و قیمت آن ها را از هم متمایز می کند، توان هر موتور تک است. که معمولا آن را با اسب بخار نشان می دهند. قدرت موتور تک ها از اسب بخار تا اسب بخار موجود است. که برای انتخاب قدرت موتور تک برای خرید بهتر است. با توجه به دستگاهی که قصد نصب موتور تک بر روی آن را دارید توجه کنید. به این گونه که بهتر است. قدرت موتور تک انتخابی شما % بیشتر از قدرت دستگاه باشد. با این اندازه گیری دستگاه به فشار نمی افتد، به راحتی کار می کند و در نتیجه آسیب نمی بیند.
با تجهیز آنها به سیستم های تزریق سوخت به جای کاربراتور و تزریق مستقیم سوخت به سیلندرها پس از گازروبی، می توان از تلفات آن جلوگیری کرد. چنین ترتیبی به عنوان وسیله ای برای دستیابی به توان خروجی بالا از یک موتور نسبتا کوچک جذاب است. و توسعه توربوشارژر برای این کاربرد نوید بهبود بیشتری را دارد.