وی در این بازدید به اتفاق مدیریت شهرک صنعتی قرچک مهندس حامد افشارنادری از روند است.قرار و تولید چندین واحد صنعتی شهرک در زمینه تولید پارچه رمبلی (شرکت اویاز) و شرکت قهوه اخوان و شرکت بسته بندی محصولات غذایی افق دریا ثمین بازدید کرد
در هر سیکل که این چهار مرحله تکرار می شود، دوباره میل لنگ به حرکت در می آید. در موتور های دو زمانه، این سیکل در دو مرحله تراکم و انفجار انجام می شود به این صورت که مرحله مکش و تراکم باهم و مرحله انفجار و تخلیه با هم رخ می دهد. در نتیجه در هر بار فرآیند، چرخش میل لنگ یکبار است. و به همین دلیل سرعت موتور های دو رمانه بیشتر و قدرت آنها کمتر می باشد. نکته دیگر در موتور های دوزمانه، ورود روغن به پیستون است. که باعث غلیظ تر شدن دود می شود.
در موتور تک سیلدر دیزلی ابتدا هوا مکش می شود، در مرحله بعدی هوا متراکم شده و در مرحله آخر گازوئیل به هوا متراکم شده اضافه می شود و افزایش فشار و دما باعث ایجاد انفجار می شود. یعنی احتراق در موتور دیزلی با افزایش فشار و گرم شدن ماده سوختنی انجام می شود.
موتور تک سیلندر در ماشین آلات متنوع بخش های مختلف صنعت از جمله بخش کشاورزی (پمپ آب، تیلر، دستگاه سم پاش، اره برقی، علفچین)، بخش عمرانی (ماله موتوری، کاتر آسفالت بر، کمپکتور، بتونیر) و دیگر ماشین آلات صنعتی از قبیل ژانراتورهای تک فاز و کارواش خانگی قابل است.فاده می باشد.
در این بخش موتورهای بنزینی در چهارچوب دو نوع موتور اصلی توضیح داده شده اند: موتورهای پیستونی و سیلندر و موتورهای دوار. در موتورهای پیستونی و سیلندر، فشار حاصل از احتراق بنزین، نیرویی بر روی سر پیستون ایجاد می کند که شاتون سیلندر را در یک حرکت رفت و برگشتی یا عقب و جلو حرکت میدهد.
نسبت دنده به باعث می شود شفت خروجی سه برابر سریعتر از چرخش روتور به دور محور بچرخد. هر یک چهارم چرخش روتور یک انبساط یا فشردهسازی را تکمیل میکند، که اجازه میدهد ورودی، فشردهسازی، انبساط و خروج گاز در طول یک چرخش روتور انجام شود. تنها قطعات متحرک روتور و شفت خروجی هستند.