قرچک در سال ۵۵ شمسی به دلیل توسعه در صنعت و جذب مهاجر از نقاط مختلف کشور به شهر تبدیل شد. در شهر قرچک محله های مختلفی وجود دارد و معمولا مهاجران هر شهر یا کشور محله خاص خود را در قرچک تشکیل داده اند. جالب اینجاست که روی تابلو مسجد هر منطقه در کنار نام مسجد، اسم منطقهای که مهاجران از آنجا مهاجرت کرده اند، نوشته شده است..
پل معروفی در منطقه باقرآباد این شهر نیز وجود دارد که به دلیل کشته شدن تعدادی که با قصد اعتراض به بازداشت روحالله خمینی در روز ۵ خرداد ورامین و پیشوا را ترک گفته و به سمت تهران عزیمت داشته و از روی این پل افتاده و پراکنده شدند، این پل به پل ۵ خرداد معروف است.. ساخت این پل قدیمی آجری به دوره پهلوی اول بازمیگردد. در قرچک یک قنات از شمال تا جنوب این شهر وجود داشته که به قنات ولی آباد معروف است. و خیابان ولی آباد در کنار آن شکل گرفته که امروزه جز در کنار خط آهن و به دلیل ایجاد مشکل اثری از آن نیست. خط آهن سراسری (تهران، مشهد) جنوب این شهر را به صورت کلی طی میکند و مانع پیشروی این شهر به سمت جنوب شده است..
قرچک یکی از شهر زیر مجموعه شهرستان قرچک در است.ان تهران محسوب می شود که به دلیل مجاورت و نزدیکی به جنوب شهر تهران و شهر ری، بسیاری از افراد آن را به عنوان محله یا منطقه ای از تهران در نظر می گیرند. یکی از پر سرچ ترین سوالات در خصوص قرچک جمله "قرچک منطقه چند تهران است." می باشد. این جمله از پایه اشتباه است.، چرا که قرچک در محدود شهری تهران قرار نمی گیرد. در واقع می توان گفت قرچک یک محله نیست و به عنوان یک شهر در جنوب است.ان تهران واقع شده است..
این کمپرسورها از جدیدترین انواع پمپهای باد فندکی هستند که برای است.فاده نیاز به شارژ شدن دارند. برای شارژ این دستگاه میتوان از فیش فندکی خودرو یا سر باتری است.فاده کرد. علاوهبر این، میتوان با است.فاده از آداپتور و اتصال به برق
این مدل از پمپهای باد بهگونهای طراحی شدهاند که آسیبی به سیمکشی برق ماشین وارد نمیکنند. برای راهاندازی این دستگاه میتوانید پس از باز کردن درب موتور انبرهای سر باتری را به آن متصل کنید. با توجه به این که دسترسی به باتری در برخی از ماشینهای جدید سخت است.، است.فاده از این مدل از کمپرسورهای فندکی برای تمامی خودروها مناسب نیست.
این دستگاه همانطور که از نام آن پیداست مجهز به یک سیلندر است. و به دلیل تک سیلندر بودن قادر به تولید هوای فشرده کمتری هستند. کمپرسور فندکی تک سیلندر در مقایسه با نوع دو سیلند ارزانتر و سبکتر است. و برای باد کردن لاستیک خودروها و دوچرخهها مورد است.فاده قرار میگیرد. توجه داشته باشید که از این دستگاه نمیتوان برای کارهای سنگین است.فاده کرد.
یکی از مهمترین تفاوتهای بین کمپرسور باد فندکی ارزان و پمپ باد فندکی باکیفیت دوام و طول عمر آن است.. اغلب کمپرسورهای معمولی دارای موتور کوچکی هستند و از پلاستیک ساخته شدهاند. از اینرو، بهراحتی ترک میخورند و از کار میافتند. کمپرسورهای باکیفیت اما دارای بدنه و قطعات فلزی هستند و بستهای محکم و باکیفیتی دارند. این مدل دارای موتور قدرتمندتر و بزرگتر است. و مجهز به سیستم تهویه هوا نیز میباشد. برای انتخاب یک کمپرسور فندکی مناسب وسیله نقلیه خود، ابتدا باید با مدلهای آن آشنایی کامل داشته باشید و با توجه به مدل و وزن خودرویی که دارید، یک دستگاه مناسب را انتخاب کنید.
پمپ باد فندکی دو سیلندر اغلب در کامیونها و وسایل نقلیه سنگین مورد است.فاده قرار میگیرد. این دستگاه با توجه به کارایی بسیاری که دارد، به کاربران کمک میکند تا بهراحتی لاستیک خودروهای سنگین را باد کنند. کمپرسور باد فندکی دو سیلند وزن بالاتری دارد و هوای فشرده بیشتری تولید میکند.