برای رسیدن به پیست اسکی دیزین، دوراه در دسترس است.. یک راه، از سمت جاده چالوس است. که به ساکنان است.ان البرز نزدیکتر است.. راه دوم، مسیر شمیرانات و شمشک است. که به ساکنین است.ان تهران نزدیکتر است.. اگر راه اول را برای رسیدن به پیست انتخاب کردهاید، در جاده چالوس، بعد از عبور از هتل گچسر، حواستان به تابلوهای خروجی باشد. بعد از این هتل و در ۸ کیلومتری میان کرج، باید وارد خروجی ولایت رود (جاده دیزین) شوید. بعد از اینکه این مسیر را چند کیلومتر ادامه دادید، به پیست دیزین میرسید.
دیزین، علاوه بر پیست اسکی و تفریحات زمستانی، امکانات و تفریحات دیگری نیز دارد. هرکدام از این تفریحات برای سلیقهها و آدمهای متفاوتی مناسب است.؛ بنابراین نگران این نباشید که اگر به دیزین آمدید، قرار است. بیکار بمانید. در اینجا، با تکتک تفریحات این دهکده آشنا میشویم.
در اسکی، بالا رفتن از سراشیبی بسیار خستهکننده است.؛ به همین دلیل بالابرهایی همچون تله اسکی بشقابی طراحی شدهاند. بالابرهای بشقابی اسکیبازان را به بالای پیست میکشانند. این تله اسکی دارای میلههایی است. که قسمت پایین آنها سطوحی بشقابی شکل دارند و افراد بهصورت تک نفره بر آنها سوار میشوند. برای است.فاده از این بالابر باید اسکی به پا داشته باشید.
کمپرسورهای هوا دارای کاربردهای زیادی هستند از جمله: تهیه ی هوای با فشار بالا برای پر کردن سیلندرهای گاز، تهویه هوای معتدل فشار متوسط به یک غواص تهیه شده در زیر سطح آب، تهیه هوای معتدل فشار هوا برای رانندگی برخی از مدارس و سیستم های کنترل پنوماتیک تهیه مقدار زیادی از فشار هوا متوسط به قدرت ابزار پنوماتیک، مانند jackhammers،چکش های بادی پر کردن مخزن هوای فشار بالا (HPA)، برای پر کردن لاستیک ها، و تولید حجم زیادی از هوا فشار متوسط برای پروسه های صنعتی در مقیاس بزرگ (مانند به عنوان اکسیداسیون برای سیستم های پاکسازی خانه های کاکس و یا سیمان)
این مدل از کمپرسور عموما دارای الکتروموتور . اسب بخار یا . کیلووات سه فاز و واحد هواساز دو سیلندر، سه سیلندر یا چهار سیلندر می باشد. مقدار هوای تولید شده از تا لیتر بر دقیقه با حداکثر فشار کاری بار متغیر می باشد همچنین دارای مخزن لیتری با ورق میلی متر از نوع ایستاده یا افقی پایه ثابت می باشد.
کمپرسور هوای فشرده به طور کلی بر اساس میزان نیاز هوای فشرده به دو دسته کلی کمپرسور اسکرو و کمپرسور سیلندر پیستونی تقسیم می شود که عموما در ظرفیت های پایین (حداکثر تا لیتر بر دقیقه) از نوع کمپرسور های سیلندر پیستونی و در ظرفیت های بالا (حداقل تا لیتر بر دقیقه) از کمپرسور اسکرو هوا است.فاده می شود.
جهت انتخاب صحیح کمپرسور لازم می باشد به پارامترهای مهمی نظیر فشار کاری کمپرسور، حجم هوای مورد نیاز، وجود یا عدم وجود روغن در هوای فشرده، سه فاز یا تک فاز بودن برق مصرفی و همچنین میزان حساسیت دستگاه های مصرف کننده هوا به رطوبت آب و روغن توجه نمود.
کمپرسورهای گریز از مرکز، یک مزیت و ویژگی بزرگ دارند و آن هم جریان شعاعی است.. برای ایجاد جریان شعاعی، هوا از پره هایی وارد مرکز پروانه دواری می شود. در این بخش هوا به وسلیه نیروهای گریز از مرکز، از قسمت پروانه دوار خارج می شود. هوا برای تبدیل انرژی جنبشی به فشار است.اتیکی، وارد یک محفظه حلزونی می شود و سپس به مرکز پروانه دوار دیگری انتقال می یابد. در هر مرحله از فرایند این کمپرسور، سرعت هوا افزایش پیدا می کند که سبب بالا رفتن دمای هوا نیز می شود. به همین دلیل در هر بخش از خنک کننده ها نیز است.فاده شده است..