کوپلینگ های امگا از انواع کوپلینگ های انعطاف پذیر هستند و برای مواردی که میزان ناهمراستائی موجود بالا است. است.فاده می شوند. ویژگی که کوپلینگ های امگا را از سایر کوپلینگ ها در این زمینه متمایز می کند نصب آسان و تعویض آن می باشد و زمانی که تجهیزات سنگین باشند و نشود آنها را جابجا نمود کوپلینگ های امگا می تواند انتخاب مناسبی باشند.
در کوپلینگهای دیسکی یک دیسک فلزی بین دو فلنج ، قرار میگیرد. نکته قابل توجه در این سبک این است. که نصف پیچها شفت محرک را و نصف پیچها از سمت مقابل، شفت حرکت کننده را به کوپلینگ وصل میکنند تا به این ترتیب انعطاف پذیری لازم هنگام حرکت دو شفت ایجاد شود. عمر مفید و سختی پیچش بسیار بالایی دارند. از دیگر کوپلینگهای انعطاف پذیر میتوان به امگا، میلهای، حلزونی، آروارهای و … اشاره کرد.
کوپلینگ سیال از دو قسمت تشکیل شده است.: یک پمپ و یک توربین. هر دوی اینها دارای تیغههایی هستند که با زاویه خاصی در داخل نصب شدهاند. پمپ در انتهای شافت محرک نصب میشود و توربین در انتهای شافت حرکت کننده. نحوه عملکرد سیال به این صورت است. که مایع به پمپ وارد میشود و در اثر نیروی گریز از مرکز، شافت درایو به سمت خارج رانده میشود.
کوپلینگ های لاستیکی نیز همانند سایر کوپلینگ ها دو قطعه دوار را بهم متصل می نماید و البته در کوپلینگ های لاستیکی این امکان فراهم می شود که انحرافاتی به وجود آید.از کوپلینگ های لاستیکی در اتصالات موتور و ژنراتور می توان است.فاده کرد و از مزیای آن می توان به محافظت از بار اضافه کاهش انتقال های ناگهانی از یک شفت به دیگری را نام برد.
میتوان گفت این کوپلینگ، نسخه ارتقا یافته فلنج غیر انعطاف پذیر است.. تفاوت بین این دو است.فاده از بوشهای لاستیکی است. که موجب انعطاف پذیر شدن این کوپلینگها شده است.. طراحی بوشهای لاستیکی به گونهای است. که پیچ و مهرهها به طور کامل درون مدل قرار میگیرند. مزیت عمده است.فاده از این کوپلینگ این است. که میتوان از آن برای شافتهایی که محورهای غیر موازی دارند است.فاده کرد. است.فاده از بوشهای لاستیکی در کوپلینگ فلنجی انعطاف پذیر موجب جذب ضربه و لرزش میشود.