تولید و ساخت اسید سیتریک در بهارستان

Citric acid-1
Citric acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


در سال شمسی مجسمه‌ای معروف به فرشته آزادی در میدان بهارستان نصب شد. این مجسمه با هزینه شخصی سردار اسعد بختیاری برای مجلس خریداری شده بود. مجسمه فرشته آزادی در این طرح در حال کشتن دیو است.بداد در زیر پای خود است. و در دست راست فرشته شمشیر و در دست چپ وی مشعلی از روشنایی قرار داشت. این مجسمه بعد از انقلاب ۵ مدتی با تغییر پوشش باقی بود و سپس از میدان بهارستان برداشته شد.

مجسمه برنزی رضاشاه در سال در مرکز میدان بهارستان بر پایه‌ای مزین به چهار ستون هخامنشی، روی صفحه‌ای نصب شد. در حوادث سال اولین مجسمه‌ای که در تهران سرنگون شد، مجسمه رضاشاه در میدان بهارستان بود. اما بعد از آن در سر جای خود قرار گرفت و تا سال ۵ برقرار بود. بعد از پیروزی انقلاب ۵ مجسمه رضاشاه از میدان بهارستان برداشته شد.

از مهم‌ترین اتفاقات در این میدان می‌توان به ایجاد نخستین مجلس قانون‌گذاری در دوره مشروطه، به توپ بستن مجلس زیر نظر لیاخوف روسی، راه‌پیمایی مخالفان و موافقان دکتر مصدق و... اشاره کرد. برخی از رویداد تاریخی بهارستان شامل موارد زیر می‌شود:


اسید سیتریک را می توان در دو دسته اسید سیتریک خشک و آبدار دسته بندی نمود. هم چنین در دسته بندی دیگری می توان دو نوع اسید سیتریک خوراکی و صنعتی را شاهد بود. باید اشاره کرد کرد که هر کدام از این دسته بندی ها، دارای خواص و کاربردهای مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال اسید سیتریک خوراکی که در مواد غذایی نظیر پاستیل ها، نوشابه، آبنبات و &#; به کار برده می شود، با اسید سیتریک صنعتی متفاوت است.. هم چنین از اسید سیتریک خشک بیش تر به منظور افزودن طعم ترش، بالا بردن ماندگاری مواد غذایی و نوعی نگه دارنده مصرف می شود. هم چنین از اسید سیتریک خشک به منظور برق انداختن مواد غذایی و میوه ها است.فاده می شود. این در حالی است. که اسید سیتریک آبدار بیش تر به عنوان طعم دهنده مورد است.فاده قرار می گیرد. اسید سیتریک خوراکی همان طعم ترشی را به مواد غذایی می دهد که بسیار مورد علاقه کودکان است.. طعم ترشک ها، پاستیل های ترش، نوشیدنی و آدامس هایی که طعمشان به ترشی می زند، همه و همه از اسید سیتریک خوراکی بهره گرفته اند. این در حالی است. که اسید سیتریک صنعتی از بین برنده قارچ و باکتری بوده و در داروسازی، کشاورزی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پرتقال ، لیمو ، گریپ فروت و سایر میوه هایی که در گروه مرکبات قرار می گیرند ، به عنوان منابع مشترک شناخته شده ای شناخته می شوند که باعث واکنش های آلرژیک می شوند. مواد شیمیایی موجود در مرکبات ممکن است. علائم اگزما را افزایش دهد ، بنابراین بهتر است. در صورت ابتلا به اگزما از است.فاده از آنها اجتناب کنید.

اسید سیتریک به صورت طبیعی در مواد غذایی مانند مرکبات وجود دارد و معمولا به صورت مخلوط با ویتامین C است.. این ترکیب دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب است.. همچنین گزارشاتی مبنی بر توانایی ان در بهبود عملکرد اندوتلیال وجود دارد و خاصیت ضد انعقاد خون نیز دارد. از نظر FDA نیز این ترکیب جز مواد ایمن است. و مشکلی ایجاد نمی کند.



( تولید و ساخت ) های دیگر