تولید و ساخت اسید سیتریک در جنوب تهران

Citric acid-1
Citric acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


افسریه از قدیمی ترین و اصلی ترین محله های جنوب تهران می باشد که از غرب به بزرگراه بسیج و از جنوب به شهرک والفجر ختم می شود این منطقه که بیشتر برای نظامی ها طراحی شده است. امروزه تغییر بافت داده و یکی از محله های سنتی و رو به رشد جنوب تهران می باشد. بسیاری از ساختمان های افسریه خانه های ویلایی با قطعات متری می باشد که امروزه به دلیل شهرسازی مدرن تغییر ساختار داده و آپارتمان های جدید جای این خانه های ویلایی را گرفته است..

منطقه تهران دارای محله هایی با بافت قدیمی، مانند سایر محله های جنوب تهران است. که سابقه ی شکل گیری  این منطقه را سال تخمین زده اند؛ این منطقه سالها در حاشیه ی تهران بوده و در دهه های اخیر در محدوده ی شهری تهران و محله های جنوب تهرانجای گرفته است..

یاخچی آباد که یکی از محله های مشهور منطقه تهران می باشد امروزه بیشتر به دلیل مدرن سازی سریع که در آن آغاز شده است. شناخته می شود. این محله که در جنوب نازی آباد قرار گرفته از شمال به خیابان تولایی و از جنوب به بزرگراه آزادگان ختم می شود و بسیاری از افرادی که در آن زندگی می کنند آذری زبانانی هستند که از شهرهای شمال غربی کشور مهاجرت کرده و در آنجا سکونت گزیده اند. یاخچی در زبان آذری به معنی خوب و یا زیبا می باشد که به فضاهای سبز پیشین قرار گرفته در این منطقه اشاره دارد. از طرفی بسیاری از افراد عنوان می‌کنند اسم اصلی این منطقه یاغچی‌آباد می باشد به معنی منطقه ای که تحت تأثیر کارخانه روغن سازی نام گذاری شده است..


اسید سیتریک در کشاورزی نیز کاربردهای فراوانی دارد. از آنجایی که برخی بذرها در خاک های قلیایی نمی رویند و نیاز به خاک اسیدی دارند، اضافه کردن اسید سیتریک به خاک می تواند به تنظیم PH آن منجر شده و رویش بذر را ممکن سازد. هم چنین مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد، اسید سیتریک در کشاورزی می تواند آفات و قارچ  هایی که سبب آسیب به بافت گیاهان می شود را از بین برده و مانع از تخریب و خورده شدن آنها به وسیله عوامل مزاحم و قورباغه ها شود.

اسید سیتریک را می توان به صورت بی آب (خشک) یا به صورت مونوهیدرات (آبدار) به دست آورد. اسید سیتریک شکل بی آب از آب داغ متبلور می شود، در حالی که مونوهیدرات هنگامی که اسید سیتریک از آب سرد متبلور می شود، تشکیل می شود. مونوهیدرات را می توان در حدود درجه سانتیگراد به شکل بی آب یا خشک تبدیل کرد. با از دست دادن دی اکسیدکربن بالاتر از درجه سانتیگراد تجزیه می شود.

بد نیست بدانیم بیشترین سهم تولید اسید سیتریک به کشورهای اروپایی تعلق دارد. بعد از اروپا بزرگترین تولیدکنندگان سیتریک اسید در جهان امریکا و چین هستند. با توجه به قیمت پایین اسید سیتریک عرضه شده به بازار جهانی توسط کشور چین، می توان گفت چین توانسته است. در رقابت با دیگر تولید کنندگان این اسید بسیار موفق عمل کرده و با خارج کردن برخی از رقبا، سهم قابل توجهی را در این زمینه به خود اختصاص دهد.



( تولید و ساخت ) های دیگر