تولید و ساخت اسید سیتریک در دماوند

Citric acid-1
Citric acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


نام دماوند به دو صورت دماوند و دنباوند ثبت شده است.. این کوه را با نام‌های کاملا متفاوت بیکنی و جبل لاجورد نیز معرفی کرده‌اند. در مورد دلیل نام‌گذاری دماوند در فرهنگ معین آمده است.: دم (دمه، بخار) + آوند = دماوند؛ دارای دمه و دود و بخار (آتشفشان).

در این شهر در حال حاضر دو بیمارستان؛ سوم شعبان و حضرت فاطمه وجود دارد. بیمارستان سوم شعبان دماوند در محوطه‌ای به مساحت ٬ مترمربع و زیربنای ۵٬ متر مربعی، دارای تخت فعال می‌باشد که به گفتهٔ رئیس دانشگاه شهیدبهشتی تهران ۵ تخت دیگر نیز باید به آن اضافه گردد. این بیمارستان در سال ، با تخت شروع به کار نمود و از سال ۸ فعالیت خود را در ساختمان جدید در نزدیکی محلهٔ جیلارد ادامه داده‌است. این بیمارستان در حال حاضر به عنوان کلینیکی تخصصی، دارای تجهیزات پاراکلینیک مثل دستگاه‌های تصویربرداری و

فشار هوا در قله دماوند نصف فشار هوا در سطح دریا است.. کمینه دمای هوا در ارتفاعات دماوند تا درجه زیرصفر (در زمستان) و تا دو درجه زیر صفر (در تابستان) پایین می‌آید. میانگین بارندگی در ارتفاعات دماوند میلی‌متر در سال بوده و بارش در ارتفاعات معمولا به‌صورت برف است..


جوهر لیمو در میوه‌ ها و سبزیجات وجود داشته ولی میزان آن در مرکبات متغیر است.. سیتریک اسید ابتدا در سال ۸ توسط یک دانشمند سوئدی به نام کارل ویلهلم از لیمو ترش بدست آمد. سپس بعد از چندین سال فرآیند صنعتی شدن آن در سال ۸ در صنایع مرکبات ایتالیا انجام شد. بعد از آن ترکیب کلسیم سیترات از آبمیوه را توسط آهک (هیدروکسید کلسیم) انجام داده و سیتریک اسید را از کلسیم سیترات به وسیله اسید سولفوریک رقیق حاصل کردند. در سال ، کارل وهمر (Carl Wehmer) حضور سیتریک اسید را به عنوان محصول جانبی اگزالات کلسیم تولید شده، توسط کشت پنیسیلیوم گلوکوم مشاهده کرد. امروزه روش های نوینی برای سنتز اسید سیتریک به وجود آمده که با کمک ابزارهای شیمیایی توسعه پیدا کرده اند.

این ماده دارای سه گروه COOH است. که می تواند با سه مولکول باز واکنش دهد که معمولا به شکل بی آب یا مونوهیدرات (با یک مولکول آب) است.. فرم مونوهیدرات وقتی در دمای درجه سانتی گراد گرم شود به سیتریک اسید بی آب تبدیل می شود و زمانی که تا دمای بالاتر از درجه سانتی گراد گرم شود، با از دست دادن دی اکسید کربن و آب تجزیه می شود. اسیدسیتریک (Citric Acid) مجتمع های سیترات را با کاتیون های فلزی تشکیل می دهد.

در سال میلادی، وهمر حضور اسید سیتریک را به عنوان محصول جانبی اگزالات کلسیم تولید شده، توسط کشت پنسیلیوم گلوکوم مشاهده کرد. این فرآیند صنعتی برای اولین بار توسط كوری، در سال آغاز شد، وی دریافت كه قالب سیاه توانایی انباشت مقادیر قابل توجهی اسید سیتریک را در محیط حاوی شكر دارد. اگرچه روش ها برای سنتز اسید سیتریک با است.فاده از ابزارهای شیمیایی نیز به خوبی توسعه یافته اند، اما موفقیت های بهتری با است.فاده از تخمیرات میکروبی به دست آمد و در طی مدت زمان، این روش به دلیل انتخاب اقتصادی ترین روش تولید، انتخاب شد.



( تولید و ساخت ) های دیگر