تولید و ساخت اسید سیتریک در شهریار

Citric acid-1
Citric acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


شهریار، با نام کامل سید محمدحسین بهجت تبریزی، که با منظومه‌ی «حیدر بابایه سلام» و اشعاری چون «حالا چرا» و مناجات «علی ای همای رحمت» شناخته می‌شود، آن‌قدر در ادبیات ایران تأثیرگذار بوده که سالروز درگذشت وی در تقویم رسمی کشور به نام «روز شعر و ادب پارسی» نام‌گذاری شده است..

هنر نیز جایگاه پررنگی در زندگی شهریار داشت. او علاوه بر شاعری، در موسیقی و خطاطی نیز ماهر بود و یکی از نوازنده‌های بنام سه‌تار در تبریز به شمار می‌آمد، طوری که گفته می‌شود آن‌قدر خوب سه‌تار می‌نواخت که اشک است.ادش ابوالحسن صبا را نیز جاری می‌کرد. 

مجموعه تلویزیونی شهریار به کارگردانی کمال تبریزی در ۸ ساخته شد و در آن جلوه‌هایی از زندگی این شاعر به تصویر کشیده شده است.، این مجموعه در سال ۸ از شبکه دوم سیما به نمایش درآمد و از سوی برخی فرزندان شهریار مورد انتقاد قرار گرفت.


از آن جایی که سیتریک اسید، یک اسید غیر سمی بوده و کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارد، هر روزه میزان تقاضای این اسید آلی نسبت به میزان تولید آن افزایش می یابد و این امری کاملا طبیعی است.. سالانه بیش از  میلیون تن سیتریک اسید در جهان تولید می شود که صنایع غذایی بیشترین سهم از مصرف این اسید بسیار کاربردی را به خود اختصاص داده اند.

اسید سیتریک که با نام جوهر لیمو نیز شناخته می شود، در قرن هشتم توسط جابربن حیان که از دانشمندان نامدار ایرانی است.، کشف و شناخته شد. تولید اسید سیتریک صنعتی قرن ها بعد و توسط دانشمندان غربی صورت گرفت، زیرا نیاز به این ماده بسیار زیاد بود و است.خراج آن از مرکبات که به طور طبیعی حاوی این ماده هستند، به صرفه نبود. اسید سیتریک صنعتی در سال توسط جیمز کوری دانشمند آمریکایی و از طریق نوعی قارچ تولید شد تا بتوان از آن برای مصارف مختلف بهره جست. بعد از این کشف،  شرکت های بزرگ داروسازی و شیمی نظیر فایزر موفق شدند با است.فاده از اطلاعات این دانشمند، اسید سیتریک صنعتی را به تولید انبوه رسانده و مورد بهره برداری قرار دهند.

بیمارانی که از آسم رنج می برند، ممکن است. در اثر مسمومیت با اسید سیتریک ، دچار حمله شدید شوند. هم چنین اثراتی بر روی لثه و دندان ها در اثر مصرف بیش از اندازه این ماده ممکن است. بروز کند. موارد نام برده شده در اثر است.فاده بسیار زیاد این ماده است. و در مصرف روزانه خوراکی و یا قرارگیری این ماده بر روی پوست در محصولات آرایشی مسمومیت با اسید سیتریک اتفاق نمی افتد.



( تولید و ساخت ) های دیگر