تولید و ساخت اسید سیتریک در قرچک

Citric acid-1
Citric acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


شاید بهتر باشد قبل از پاسخ قرچک کجاست؟ علت نامگذاری این شهرستان بررسی شود. روس‌ها در جریان جنگ جهانی دوم برای بازرسی محموله‌های گندم که توسط قطار به اتحاد جماهیر شوروی فرستاده می‌شد، پست‌های بازرسی قرار داده بودند. قرچک امروزی در واقع کوتاه شده‌ی نام (قریه چک) است.، که توسط مردم بومی ‌به این شهرستان گفته می‌شد. با سایت جاده همراه باشید تا با قرچک، با لقب ایران کوچک بیشتر آشنا شوید.

به گفته بسیاری از باستان شناسان و محققانی که در تپه پردیس فعالیت کرده‌اند، این منطقه یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی است. که تمدن بشری را در عصری نشان می‌دهد که انسان با درک صحیح از زندگی گروهی، به ساخت ابزارهای زندگی متمدن روی آورده‌است.

قرچک همزمان متشکل از بافت شهری و روستایی است.. در محله های قدیمی شهر بافت های فرسوده بیشتری دیده می شود. هر چقدر به سمت محله های جدید این شهر مانند شهرک طلائیه، فرهنگیان، الحدید، یاس سفید و ... میرویم، بافت شهری نوسازی شده است. و نظم و سیاق شهر سازی بیشتر به چشم می خورد. 


همانطور که از نام این ماده پیداست، اسید سیتریک دارای خاصیت اسیدی می باشد. این بدان معناست که PH اسید سیتریک کمتر از می باشد. PH شاخصی برای سنجیدن میزان اسیدی و قلیایی بودن یک ماده است. و به وسیله آن می توان ماهیت مواد را شناسایی کرد. بازه این شاخص بین تا می باشد و عدد به معنای خنثی بودن می باشد. زمانی که این شاخص بین تا باشد، به معنای اسیدی بودن و زمانی که بین تا باشد، به معنای قلیایی بودن است.. PH اسید سیتریک در دسته اسیدی قرار می گیرد، اما این میزان ملایم می باشد و باعث آسیب رساندن به محیط اطرافش نخواهد شد. از این قابلیت اسید سیتریک می توان به عنوان محافظ رنگ و کیفیت مواد غذایی بهره جست، بدون اینکه آسیبی به بدن برسد.

امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مدرنی به وجود آمده است. که طرز تهیه اسید سیتریک را ساده تر می سازد. یکی از این روش ها است.فاده از قارچی به نام نایجر است. که در کنار کاه قرار داده شده و در شرایط دمایی و محیطی خاص تولید اسید سیتریک به واسطه آن صورت می گیرد. امروزه طرز تهیه اسید سیتریک به این شیوه مرسوم نیست و تنها درصد از کل این ماده به روش تخمیر قارچ نایجر ایجاد می شود. طرز تهیه اسید سیتریک به واسطه شیوه تخمیر مایع مرسوم تر بوده و امروزه در بسیاری از نواحی پیشرفته دنیا از آن بهره گرفته می شود. در این روش قارچ نایجر در محیطی مایع تلقیح می شود و پس از گذشت ساعت می توان نسبت به برداشت اسید سیتریک اقدام نمود. شیوه های متعدد دیگری نیز برای تولید اسید سیتریک وجود دارد که به علت کیفیت پایین و زمان بر بودن امروزه در سطح کلان مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.

از آنجایی که این ماده خوراکی می باشد، مسمومیت با اسید سیتریک، بسیار کم اتفاق می افتد. ما به صورت عادی و روزانه از این ماده در نوشیدنی ها، تنقلات و بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده است.فاده می کنیم و مسمومیت با آن نادر است.. اما مطالعات پزشکی نشان داده است. که مصرف بیش از اندازه این ماده می تواند مسبب آسیب های چشمی شود. حساسیت های پوستی نیز به واسطه مصرف بیش از اندازه این محصول ممکن است. اتفاق بیفتد.



( تولید و ساخت ) های دیگر