تولید و ساخت اسید سیتریک در ورامین

Citric acid-1
Citric acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


قصر بهرام ورامین یکی دیگر از بناهای تاریخی معروف ورامین مربوط به دوران صفویه است.. این کاروانسرا در ۵ کیلومتری تهران و سه کیلومتری شمال شرق کارونسرای عین الرشید قرار دارد. قصر بهرام در بین بومیان ورامین در گذشته به عباس‌آباد نیز شناخته می‌شد. پلان این بنا به شکل کاروانسرایی چهار ایوانی، اطاقها در اطراف حیات مرکزی و اسطبلها در پشت آن می باشد.

در صورتی که به ورامین سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتما نان پنجره‌ای و نان کسمه  ورامینی را خریداری کنید. یکی دیگر از سوغاتی‌های ورامین، محصولات کشاورزی  این شهرستان است.. از محبوب‌ترین محصولات کشاورزی ورامین می‌توان به خیار گلخانه‌ای، گوجه فرنگی، ملون، خربزه، فلفل و بادمجان اشاره داشت.

یکی از مکان‌های طبیعی و بکر شهرستان ورامین، دشت ورامین است.. این دشت در ناحیه کویر مرکزی ایران و در کیلومتری جنوب‌شرقی تهران قرار دارد. دشت ورامین یکی از حاصل‌خیزترین زمین‌های کشاورزی است.ان تهران به حساب می‌آید و بسترگاه کشت بسیاری از سبزیجات و صیفی‌جات پایتخت است.. آب مورد نیاز برای کشاورزی در دشت ورامین از رودخانه‌ جاجرود (یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های است.ان تهران) تامین می‌گردد. بازدید از دشت ورامین برای عموم آزاد است. و شما می‌توانید در روزهای آخر هفته به این دشت مراجعه کنید و از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید.


از آن جایی که سیتریک اسید، یک اسید غیر سمی بوده و کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارد، هر روزه میزان تقاضای این اسید آلی نسبت به میزان تولید آن افزایش می یابد و این امری کاملا طبیعی است.. سالانه بیش از  میلیون تن سیتریک اسید در جهان تولید می شود که صنایع غذایی بیشترین سهم از مصرف این اسید بسیار کاربردی را به خود اختصاص داده اند.

اسید سیتریک را می توان در دو دسته اسید سیتریک خشک و آبدار دسته بندی نمود. هم چنین در دسته بندی دیگری می توان دو نوع اسید سیتریک خوراکی و صنعتی را شاهد بود. باید اشاره کرد کرد که هر کدام از این دسته بندی ها، دارای خواص و کاربردهای مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال اسید سیتریک خوراکی که در مواد غذایی نظیر پاستیل ها، نوشابه، آبنبات و &#; به کار برده می شود، با اسید سیتریک صنعتی متفاوت است.. هم چنین از اسید سیتریک خشک بیش تر به منظور افزودن طعم ترش، بالا بردن ماندگاری مواد غذایی و نوعی نگه دارنده مصرف می شود. هم چنین از اسید سیتریک خشک به منظور برق انداختن مواد غذایی و میوه ها است.فاده می شود. این در حالی است. که اسید سیتریک آبدار بیش تر به عنوان طعم دهنده مورد است.فاده قرار می گیرد. اسید سیتریک خوراکی همان طعم ترشی را به مواد غذایی می دهد که بسیار مورد علاقه کودکان است.. طعم ترشک ها، پاستیل های ترش، نوشیدنی و آدامس هایی که طعمشان به ترشی می زند، همه و همه از اسید سیتریک خوراکی بهره گرفته اند. این در حالی است. که اسید سیتریک صنعتی از بین برنده قارچ و باکتری بوده و در داروسازی، کشاورزی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این ماده جایگزین دیگری است. که به دلیل طعم ترشی که دارد مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است.. با این حال توجه داشته باشید که این ماده ترشی بیشتری دارد و باید با احتیاط محصرف شود. مقدار نصف قاشق تارتاریک معادل با یک قاشق سیتریک می باشد (نصف) در صووت نیاز این مقدار را کم کم افزایش دهید.



( تولید و ساخت ) های دیگر