تولید و ساخت اسیدفسفرو در اسلامشهر

phosphorous acid-1
phosphorous acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


این امامزاده در نزدیکی روستای حسین آباد واقع شده است. و به اسم امام موسی کاظم نیز شناخته می شود. که در حال حاضر این بنا به صورت سیمانی می‌باشد و در گذشته به صورت کاهگل بوده است. .همچنین ضریح فلزی و سبز رنگ که امروز مشاهده می‌کنید جایگزین ضریح چوبی و مشبک گذشته می باشد.

محوطه‌های باستانی که هم دوره با محوطه‌های باستانی چشمه علی شهر ری، مرتضی گرد و تپه سیلک کاشان هستند مانند تپه مافین آباد و تپه نظام آباد با دارا بودن هفت هزار سال پیشینه تاریخی و فرهنگی از شهرت زیادی در مجامع علمی برخوردار بوده و از شاخص‌های تمدن پیش از اسلام در جهان شناخته می‌شود. همچنین تپه‌های باستانی پراکنده در سطح منطقه را می‌توان با محوطه‌های تاریخی مجاور آن در دشت بزرگ ری مقایسه کرد.

یکی از ویژگی‌های تاریخی این شهرستان اختلاط فرهنگی و دینی است.؛ از مهم‌ترین مستندات این گفته، وجود قبرستان ارامنه در کمربندی این شهر بوده که قدمتی چند ده ساله داشته و امروزه نیز مراجعین فراوانی دارد. از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور، از همه فرهنگ‌ها، گروه‌هایی در این شهرستان سکنی دارند.


از فسفريک اسيد در توليد غذا های اسيدی و نوشابه های گازدار مانند انواع نوشابه ها است.فاده می شود.  به كارگيری اين ماده سبب دادن طعم تندی به غذا شده لذا اين ماده شيميايی با توليد انبوه و با قيمتی ارزان و حجمی فراوان در دسترس می باشد. همان طور كه ذكر شد، قيمت پايين و حجم زياد توليد اين ماده، آن را در مقايسه با طعم دهنده های طبيعی نظير زنجبيل برای ایجاد طعم تندی، يا

اسید فسفرو یک ترکیب مولکولی است. و بین اتم های سازنده آن پیوند کووالانسی از نوع دوقطبی دو قطبی برقرار می باشد. همچنین پیوند هیدروژنی نیز بین این مولکول ها شکل می گیرد. در این مولکول، دو اتم هیدروژن وجود دارد که به اتم اکسیژن متصل هستند و هیدروژن اسیدی محسوب می شوند. پس این ترکیب در محیط آبی به عنوان اسیدی دو پروتونی عمل خواهد کرد. در محیط های غیر آبی نیز می توان از اتم هیدروژن متصل به اتم فسفر هم خصلت اسیدی را دریافت نمود. بنابراین با اینکه سه اتم هیدروژن در ساختار این ماده شیمیایی وجود دارد، اما اسیدی ضعیف به حساب می آید. این اسید و اسید فسفریک، اسید های حاوی فسفر هستند که کاربردهای صنعتی زیادی مانند تولید کود های شیمیایی دارند اما از نظر ساختار مولکولی متفاوت می باشند.

سپس شيرابه حاصل از راكتور ها به فيلترهای خلا دورانی افقی منتقل شده و در آنجا اسيد فسفريک از ماده جامد (کیک) جدا می شود. كيک به دست آمده گچ (ژيپس) می باشد. اسيد به دست آمده از فيلترها به وسيله تبخير كننده ها یی كه دارای مبدل های حرارتی می باشند تغليظ می شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر