گروه ورزش شهریاریها : ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا با دو گلی که شنبه شب وارد دروازه بتیس نمود توانست رکورد گلزنی گردمولر در یک سال را پشت سربگذارد. لیونل مسی، ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا یکشنبه شب توانست تا در دیدار تیمش مقابل بتیس در شهر سویا، با به ثمر رساندن دو گل از رکورد […]
گروه حوزه و دانشگاه : معاون اداری و مالی دانشگاه پیام نور گفت با سیستم یکسانسازی شهریه دانشگاه پیام نور دورههای رسمی با افزایش ۵ درصدی و دورههای فراگیر با کاهش شهریه روبهرو شدهاند. فرشاد ابراهیمپور معاون اداریومالی دانشگاه پیامنور گفت: بر اساس مصوبات هیئتامنای دانشگاه پیامنور، شهریههای این دانشگاه هر ساله با افزایش حدود […]
قدمت: دوره قاجاریه دیوارچینه های بلندی برای ایجاد سایه و ممانعت از تابش نور خورشید واقع در بافت قدیمی روستای علی آباد(احمد آباد مستوفی) به ابعاد متر قطر داخلی و ارتفاع متر می باشد : قدمت: دوره قاجاریه دیوارچینه های بلندی برای ایجاد سایه و ممانعت از تابش نور خورشید واقع در بافت قدیمی روستای علی آباد(احمد آباد مستوفی) به ابعاد متر قطر داخلی و ارتفاع متر می باشد
معمولا این مبحث برای مهندسین رشته های مربوط به برق بسیار ساده و قابل هضم است. و برای افرادی که از برق سر رشته ای ندارند کمی پیچیده است.. با این حال ما در توضیحات این مقاله این مورد را برایتان بسیار ساده توضیح داده ایم. این کار با باتری در اتومبیلی که به موتور وصل است. شروع می شود. انرژی الکتریکی از طریق باتری ماشین به است.اتور حرکت میکند. سیم پیچ های داخل است.اتور ( که ساخته شده از سیم رسانا هستتند ) در دو طرف مخالف هسته است.اتور قرار گرفته و به نوعی به عنوان آهن ربا عمل می کنند.
موتورهای AC معمولاً قدرتمندتر از موتورهای DC هستند زیرا می توانند گشتاور بیشتری را با جریان بالاتر ایجاد کنند. از طرف دیگر موتورهای DC کارایی بیشتری دارند و از انرژی ورودی خود بیشتر است.فاده می کنند. موتورهای AC و DC در اندازه ها و قدرت های مختلف برای برآوردن نیازهای برق هر کسب و کاری موجود هستند.
این نوع از موتور تک فاز دو پیچه دارند. در پیچه است.ارت این دینام، سیم نازک تر و تعداد دور کمتر نسبت به پیچه اصلی برای بوجود آوردن مقاومت بیشتر ساخته می شود. پیچه است.ارت در زاویه ای متفاوت با پیچه اصلی دارد قرار دارد تا سبب آغاز چرخش محور الکتروموتور شود. پیچه اصلی از سیم ضخیم تری ساخته شده است.. این الکتروموتور مناسب کارهایی با گشتاور راه اندازی کم و توان مورد نیاز / تا ⅓ اسب بخار می باشد و این الکتروموتورها در کاربری هایی که نیاز به روشن و خاموش کردن های پیاپی و یا نیاز به گشتاور زیاد دارند مناسب نیست.
تجسم اولیه موتور الکتریکی برای اولین بار در دهه از طریق کار راهب و دانشمند اسکاتلندی بندیکتین، اندرو گوردون، ظاهر شد. دانشمندان دیگری مانند مایکل فارادی و جوزف هنری به توسعه موتورهای الکتریکی اولیه ادامه دادند و با میدان های الکترومغناطیسی آزمایش کردند و چگونگی تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی را کشف کردند.
هنگامی که در نوک تپه قرار گرفتید، می توانید آن را راحت شارژ کنید در حالی که چرخ ها حتی با سرعت بیشتری حرکت می کنند تا شما را به پایین تپه برسانند. در اتومبیل زمانی که شما پای خود را از گاز بردارید این اتفاق می افتد و روتور با سرعت بیشتری حرکت می کند و برای شارژ مجدد باتری، انرژی الکتریکی به داخل خط تغذیه برگردانده میشود .