در محله شهرری در کلیه مناطق سکونت یکسان نیست و در برخی از آن ها شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متفاوت است.. به همین دلیل برای سکونت در شهرری با گزینه های متفاوتی روبه رو می شوید که برخی از آن ها گران و برخی ارزان هستندو مناطق گران مانند محله های سرتخت، است.خر،
شهرری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای ثار تاریخی بسیار زیادی است. که به قطب توسعه تورسیم مذهبی تهران تبدیل شده است..جاذبه های تاریخی این شهر دارای قدمت بسیار زیادی هستند مانند باروی برین که به سده های پیش از میلاد تعلق دارد. برخی از آثار مهم و تاریخی شهرری اعم از:
شهر ری یکی از شهرهای معتدل و خشک ایران محسوب میشود که در بعضی روزهای تابستان حداکثر دمای آن درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است.، در حالی که پایینترین دمای محاسبه شده در این شهر به منفی درجه سانتی گراد نیز میرسد. میانگین بارشهای سالانه باران در شهر ری چیزی در حدود میلی لیتر اندازه گیری شده است..
استاتور از چندین قطعه باریک آلومنیوم یا آهن سبک ساخته شده است.. این قطعات بصورت یک سیلندر تو خالی به هم منگنه و محکم شده اند. سیم پیچ هایی از سیم روکش دار در این شیارها جاسازی شده اند. هر گروه پیچه با هسته ای که آن را فرا گرفته یک آهنربای مغناطیسی (با دو پل) را برای کار کردن با تغذیه AC شکل می دهد. تعداد قطب های یک موتور AC به اتصال درونی پیچه های است.اتور بستگی دارد. پیچه های است.اتور مستقیما به منبع انرژی متصل می باشند. آنها به صورتی متصل اند که با برقراری تغذیه AC یک میدان مغناطیسی چرخنده تولید می شود.
یکی از مشخصه های ویژه الکتروموتور ها این است. که دارای اجزای محدودی هستند در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی با توجه به اینکه خروجی هر دو دوران شافت است.. در الکتروموتور ها بخش متحرک که با حرکت دورانی خود سبب گردش محور شافت میشود روتور نام دارد که وظبفه تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی را بر عهده دارد. یکی از تحولات شگرف در تاریخ تولید الکتروموتور یافتن راهکاری برای گردش متداوم و بدون تغییر سرعت روتور بوده است.. الکتروموتور های امروزه قابلیت تولید میزان بسیار بالایی نیروی گشتاور را دارند. اجزای اصلی ساختمان الکتروموتور ها عبارتند از:
سرعت یک موتور AC در ابتدا به فرکانس تغذیه بستگی دارد و مقدار لغزش، یا اختلاف در سرعت چرخش بین روتور و میدان مغناطیسی است.اتور، گشتاور تولیدی موتور را تعیین می کند. تغییر سرعت در این نوع از الکتروموتور صنعتی را می توان با داشتن دسته سیم پیچ های مختلف با تعداد قطب های مختلف در بخش است.اتور که با است.فاده از آنها سرعت میدان دوار مغناطیسی تغییر می کند، ممکن ساخت. همچنین با تغییر دادن فرکانس منبع تغذیه، می توان کنترل یکنواخت تری بر روی سرعت این نوع از موتور الکتریکی را داشت.
در ۸۸ نیکولا تسلا اصول میدان مغناطیسی دوار را پایه گذاری کرد و راه را برای است.فاده از میدان دوار به عنوان یک نیروی مکانیکی باز کرد. در سال ۸۸ او از این اصول برای طراحی یک موتور القایی دو فاز است.فاده کرد. در ۸۸۵ گالیلئو فراریس (Galileo Ferraris) مستقلاً تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد و در ۸۸۸ نتایج تحقیقات خود را در قالب مقاله ای به آکادمی سلطنتی علوم در تورین ایتالیا ارائه داد.
موتورهای تک فاز بیشتر در محدوده های HP کسری است.فاده می شوند. آنها خود شروع کننده نیستند و می توانند با روش شروع خود گروه بندی شوند. پرکاربردترین طرح موتور فاز تقسیم از دو سیم پیچ است.اتور برای دستیابی به یک جفت جریان سیم پیچ نامتعادل است.فاده می کند که با نزدیک شدن موتور به سرعت سنکرون، سیم پیچ کمکی از بین می رود. یک موتور خازن یک خازن را در سیم پیچ کمکی وارد می کند که در مورد ماشین راه اندازی خازن، با نزدیک شدن موتور به سرعت کار خارج می شود و در مورد یک موتور خازن دو ارزشی، با نزدیک شدن به خازن دوم سوئیچ می کند. سرعت دویدن در خازن شکاف دائمی طراحی، سیم پیچ کمکی و خازن در سرعت کار فعال می مانند. در نهایت، موتور قطب سایه دار از قطب های تقسیم ناهموار با سیم پیچ های سایه دار است.فاده می کند که باعث می شود یک میدان دوار در جهت قطب سایه دار حرکت کند (یعنی برگشت ناپذیر). موتورهای سایه دار جزو ارزان ترین ماشین های تک فاز هستند. موتورهای تک فاز سنکرون در دستگاه های زمان بندی است.فاده می شوند.