شهریار بعدا به تهران آمد و در دارالفـنون تهـران خوانده و تا کـلاس آخر مـدرسه ی طب تحـصیل کردو در چـند مریض خانه هـم مدارج اکسترنی و انترنی را گـذراند ولی د رسال آخر به عـلل عـشقی و ناراحـتی خیال و پـیش آمدهای دیگر از ادامه تحـصیل محروم شد و با وجود مجاهـدتهـایی که بعـداً توسط دوستانش به منظور تعـقـیب و تکـمیل این یک سال تحصیل شد، شهـریار رغـبتی نشان نداد و ناچار شد که وارد خـدمت دولتی بـشود؛ چـنـد سالی در اداره ثـبت اسناد نیشابور و مشهـد خـدمت کرد و در سال ۵ به بانک کـشاورزی تهـران داخل شد .
در سال ، شهریار یکی از شناختهشدهترین شاعران سرزمینش بود و بارها در مراسم مختلف مورد تجلیل قرار گرفت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مراسم مشابهی برای بزرگداشت یک عمر تأثیرگذاری است.اد شهریار بر فرهنگ و ادب ایرانزمین برگزار شد.
رابطهی عاشقانه شهریار و ثریا بهتلخی به پایان رسید و بهجت تبریزی که عشقی نافرجام را تجربه کرده بود تهران را ترک کرد و در نیشابور مشغول به کار شد. اواخر سال شهریار به دلیل ابتلا به بیماری مجبور شد به تهران بازگردد که این بازگشت با بستری شدن وی در بیمارستان همراه بود.
این نوع از موتور تک فاز دو پیچه دارند. در پیچه است.ارت این دینام، سیم نازک تر و تعداد دور کمتر نسبت به پیچه اصلی برای بوجود آوردن مقاومت بیشتر ساخته می شود. پیچه است.ارت در زاویه ای متفاوت با پیچه اصلی دارد قرار دارد تا سبب آغاز چرخش محور الکتروموتور شود. پیچه اصلی از سیم ضخیم تری ساخته شده است.. این الکتروموتور مناسب کارهایی با گشتاور راه اندازی کم و توان مورد نیاز / تا ⅓ اسب بخار می باشد و این الکتروموتورها در کاربری هایی که نیاز به روشن و خاموش کردن های پیاپی و یا نیاز به گشتاور زیاد دارند مناسب نیست.
الان تو ماشین معمولی که برق نیست موتور و دینام هست. باتری موتوری را تامین می کند که چرخ دنده ها و چرخ ها را می چرخاند. چرخاندن چرخ ها چیزی است. که دینام خودرو را تغذیه می کند و دینام بارها و بارها باتری را شارژ می کند. در ماشین برقی دینام وجود ندارد.
در دینام های سنکرون، روتور و است.اتور سیم پیچی می شوند. هنگامی که است.اتور به منبع برق متصل می شوند، میدان گردان در موتور بوجود می آید که با سرعت سنکرون می چرخد. روتور نیز سیم پیچی شده است. که توسط منبع DC تغذیه می شود. با اتصال جریان DC به روتور، روتور شروع به گردش با میدان دوار است.اتور می کند. برای راه اندازی موتور الکتریکی سنکرون، ابتدا موتور الکتریکی پس از قطع محرک اولیه با سرعت سنکرون می چرخد.
موتورهای DC دستگاه های الکترومکانیکی هستند که با جریان مستقیم تغذیه می شوند تا حرکت چرخشی ایجاد کنند. این حرکت کار چرخشی را برای به حرکت درآوردن سایر ماشینهای دوار مانند بالابرها با سرعتهای مختلف فراهم میکند. ترتیبات سیمکشی خاصی میتوانند گشتاور با سرعت آهسته قوی تولید کنند، و آنها را به عنوان موتورهای کششی برای لوکوموتیوها مناسب میسازد، اگرچه اینها عمدتاً با موتورهای کنترلشده با فرکانس متغیر جایگزین شدهاند. به همین ترتیب، موتورهای گاری گلف به طور پیوسته از طرح های برس خورده به فرم های پیشرفته تر با درایوهای الکترونیکی تبدیل می شوند. اندازه های است.اندارد قاب در طیف وسیعی از قدرت ها برای سهولت قابلیت تعویض در دسترس هستند. محفظه ها می توانند از طرح های باز ساده تا طرح های ضد انفجار و بدون تهویه متغیر باشند. یک سیستم رتبه بندی بین المللی نیز سطوح خنک کننده و حفاظت را تجویز می کند.موتورهای DCکاربردهای زیادی در اسباب بازی ها و کالاهای مصرفی دارند و به شدت توسط خودروسازان است.فاده می شود. آنها خدمات را در آسانسورها، لیفتراک های برقی و نوار نقاله ها، جایی که بارهای گشتاور ثابت طبیعی هستند، پیدا می کنند. موتورهای DC به صورت طرح های برس دار و بدون جاروبک (آهنربای دائمی) در دسترس هستند، که دومی برای عملکرد خود به درایوها و کنترلرهای الکترونیکی نیاز دارد.
برای اینکه محور الکتروموتور سه فاز به حرکت در بیاید بایستی همواره محور با سرعتی کمتر از فرکانس منبع تغذیه اعمالی به الکتروموتور بچرخد. در غیر این صورت میدان متعادل کننده های در روتور ایجاد نخواهد شد. است.فاده از این نوع الکتروموتور صنعتی در کاربردهای ترکشن نظیر لوکوموتیوها، که در آن به موتور ترکشن آسنکرون معروف است.، روز به روز در حال افزایش است.. به سیم پیچ های روتور جریان میدان جدایی اعمال می شود تا یک میدان مغناطیسی پیوسته ایجاد شود، که در الکتروموتور همزمان وجود دارد، موتور الکتریکی به صورت همزمان با میدان مغناطیسی دوار ناشی از برق AC سه فاز، به گردش در می آید. الکتروموتورهای همزمان (سنکرون) را می توانیم به عنوان مولد جریان هم بکار برد.