آثار تاریخی قرچک به این تپهها و کوره پزخانهها محدود نمیشود و پل قدیمی باقرآباد نیز یکی از آثار تاریخی این شهرستان است.. این پل که بر روی رودخانه جاجرود قرار دارد، هدایت کانال خشتی آب را عهدهدار است. و زمینهای کشاورزی منطقه را سیراب میکند. پلی آجری با دهانه قوسی به طول ۵ متر که در اواخر قاجار ساخته شده و به مدت یک قرن مسیر دسترسی ورامینیها به تهران بوده است.. این پل در سال شاهد به خاک و خون کشیدن مردمی کفن پوش در قیام ۵ خرداد به جهت حمایت از آیت الله خمینی (ره) و دفاع از مرجعیت شیعه نیز بوده است..
پل معروفی در منطقه باقرآباد این شهر نیز وجود دارد که به دلیل کشته شدن تعدادی که با قصد اعتراض به بازداشت روحالله خمینی در روز ۵ خرداد ورامین و پیشوا را ترک گفته و به سمت تهران عزیمت داشته و از روی این پل افتاده و پراکنده شدند، این پل به پل ۵ خرداد معروف است.. ساخت این پل قدیمی آجری به دوره پهلوی اول بازمیگردد. در قرچک یک قنات از شمال تا جنوب این شهر وجود داشته که به قنات ولی آباد معروف است. و خیابان ولی آباد در کنار آن شکل گرفته که امروزه جز در کنار خط آهن و به دلیل ایجاد مشکل اثری از آن نیست. خط آهن سراسری (تهران، مشهد) جنوب این شهر را به صورت کلی طی میکند و مانع پیشروی این شهر به سمت جنوب شده است..
در دوران جنگ هشت ساله جنگ ایران و عراق نیز محلههایی از این شهر میزبان شیعیان عراقی بود که به ایران مهاجرت کرده بودند. قرچک به دلیل خاک مرغوب، همیشه مورد توجه صنعت تولید آجر و سفال بوده و به دلیل حفاریهای انجام شده به همین منظور در شمال این شهر چالههای عظیمی وجود دارد. در قرچک مهاجران محله خاص خود را دارند و علاوه بر زبان فارسی به گویشهای و زبانهای قومی خویش سخن میگویند. مسجدها و حسینیههای زیادی در این شهر وجود دارد که ذیل اسم مسجد، نام منطقهای که مردم آن محله از آنجا مهاجرت نمودهاند، نوشته شده است. و در سالهای اخیر نیز میزبان جمعیت سرریز تهران بودهاست.
موتور DC یا جریان مستقیم؛ دارای آرمیچری از آهنربای الکتریکی است.. یک سوییچ گردشی به نام کموتاتور جهت جریان الکتریکی را در هر سیکل دو بار برعکس می کند تا آهنربا های الکتریکی بوجود آید در آرمیچر، آهنربای دائمی را در بیرون آرمیچر جذب و دفع کنند. سرعت دوران موتور DC به گشتاور ترمزی بستگی دارد به عبارت دیگر به ولتاژ ورودی و گشتاور جریان ورودی وابسته است..
در وب سایت گل الکتریک پارت امکان خرید آنلاین و تحویل درب محل وجود دارد همچنین نمایندگی فروش به صورت حضوری در آدرس تهران، خیابان طالقانی شرقی، جنب پاساژ روشن، پلاک و ، ساختمان گل الکتریک فعال است. و همواره پاسخگوی تلفن های مندرج در وب سایت نیز هستیم.
موتورها وسایل مکانیکی یا الکترومکانیکی هستند که انرژی را به حرکت تبدیل می کنند. انرژی به شکل الکتریکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی به حرکت چرخشی یا خطی تبدیل میشود و سپس به یک شفت یا سایر اجزای انتقال نیرو که در آنجا کار مفیدی ارائه میدهد، خروجی میشود. الکتروموتورهای الکتریکی شامل انواع AC یا DC هستند که بیشتر توسط موتورهای الکتریکی خاص، از جمله گیربکسها، موتورهای پلهای، سروموتورها و موتورهای خطی شکسته میشوند. موتورهای هیدرولیک و پنوماتیک برای نیروی محرکه خود به سیال (روغن، هوا) متکی هستند. موتورهای شیمیایی شامل موتورهای بیرونی برای است.فاده در قایق ها و موتورهای موشک هستند که هر دو از احتراق داخلی است.فاده می کنند و اغلب موتور نامیده می شوند. در این مقاله سعی خواهیم کرد
استاتور از چندین قطعه باریک آلومنیوم یا آهن سبک ساخته شده است.. این قطعات بصورت یک سیلندر تو خالی به هم منگنه و محکم شده اند. سیم پیچ هایی از سیم روکش دار در این شیارها جاسازی شده اند. هر گروه پیچه با هسته ای که آن را فرا گرفته یک آهنربای مغناطیسی (با دو پل) را برای کار کردن با تغذیه AC شکل می دهد. تعداد قطب های یک موتور AC به اتصال درونی پیچه های است.اتور بستگی دارد. پیچه های است.اتور مستقیما به منبع انرژی متصل می باشند. آنها به صورتی متصل اند که با برقراری تغذیه AC یک میدان مغناطیسی چرخنده تولید می شود.
موتورهای DC شانت یا موازی دارای گشتاور حرکتی حداکثر در دور نامی می باشد. به همین خاطر در کاربردهایی چون هواکش های صنعتی و دمنده ها مورد است.فاده قرار می گیرد. این نوع از الکتروموتورها نباید در زیر بار سنگین راه اندازی شوند، چون جریان آرمیچر آنها بیش از حد بالا رفته و به موتور صدمه وارد می شود.