فروش الیاف مصنوعی در رباط کریم

artificial fiber-1
artificial fiber-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


برای تهیه یخ در فصول بهار و تابستان از چند قرن گذشته در برخی از مناطق کشور انبارها و کارگاه‌های یخ ابداع و ساخته می‌شد تا یخ مورد نیاز ساکنین این مناطق از این طریق تأمین شود. این انبارهای یخی بصورت مخروطی شکل و همانند یک کله قند از خشت و گل با ارتفاع تا متر ساخته می‌شد. در فصل زمستان در داخل چاله بزرگ به وجود آمده، آب را رها نموده و سپس ورودی و کلیه محفظه‌های آن‌ها بطور کامل مسدود می‌شد و به تدریج با فرا رسیدن فصول بهار و تابستان و گرم شدن هوا یخ‌های قطور تولید شده در یخچال مورد است.فاده قرار می‌گرفت.

لازم به ذکر است. که این انبارها در دوران‌های زندیه و قاجاریه در ایران بیشتر ساخته شد و در رباط کریم برای تامین یخ این منطقه و کاروانیان سه انبار یخی در فواصل مختلف وجود داشت که در اصطلاح محلی به یخچال معروف بودند. از این انبارها تا حدود سال پیش نیز است.فاده می‌شده است. که با جایگزین شدن یخچال‌های برقی این انبارها عملاً است.فاده خود را از دست دادند.

همچنین در حوالی بازارک معروف به چاله بازارک کارشناسان بر این باورند که روستا یا شهری در زیر خاک مدفون شده است. و با توجه به آثار متعدد باستانی که در سال و اواخر در حوالی رباط کریم از شش هزار سال قبل تا دوران قاجاریه بدست آمده نشان از قدمت بالای این شهر دارد.


نایلون نیز از جمله الیاف کاملا مصنوعی به شمار می‌ رود. نایلون است.حکام مناسبی در برابر کشش و سایش دارد. به همین علت کاربری فراوانی دارد. جوراب های نایلونی سریع خشک می شوند. زیرا رطوبت کمی را جذب می کنند. الیاف نایلون سطح براق و صافی داشته و کشش پذیری کم و مناسبی دارند.

در این روش الیاف با کارایی زیاد با ریسیدن پلیمرهای مایع بلوری می توانند تولید گردند. این فرآیند با حل نمودن پلیمر درون حلال یا با گرم نمودن پلیمر تا دمای بیشتر از ذوب یا انتقال شیشه ای انجام می شود. زنجیرهای بلوری پلیمری مایع به صورت میله می ‌توانند الیاف با کارایی زیاد تولید کنند. چون جهت‌ گیری این زنجیرها در جهت طولی لیف و بدون تا شدن آسان می باشد. با افزایش یافتن غلظت پلیمر، ویسکوزیته نیز افزایش می یابد. البته با رسیدن غلظت به مقدار بحرانی ویسکوزیته سریعا کاهش می ‌یابد.

پارچه‌های این نوع الیاف بسیار خنک است. و برای فصل تابستان بسیار مناسب می‌باشد. اما زود چروک می‌شود در هنر نساجی این نوع الیاف را با الیاف‌های دیگر مخلوط کرده تا از چروکی سریع جلوگیری شود و مقامتش بالا برود. این الیاف را برای پارچه هاب کتانی و لباس‌های زنانه، بلوزها، کت و شلوار مردانه است.فاده می‌کنند. هم چنین در پارچه‌های مبلمان و حوله و پارچه‌های برزنت مورد مصرف قرار می‌گیرند.



( فروش ) های دیگر