مشاوره و اجرا اکتشاف و استخراج معدن در بازار لاله زار

Exploration and mining-1
Exploration and mining-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



در این راستا، در مورد اکتشافات مواد معدنی تا جایگاه خود بسیار فاصله داریم. ایالت‌های معدنی در اغلب کشورهای پیشرفته مشخص شده و نقشه‌های فلززایی آنها تهیه گردیده است.. ما فقط در منطقه انارک و تا حدودی منطقه کرمان، نقشه‌های فلززایی داریم. تهیه نقشه‌های فلززایی هرچند به فناوری بالایی نیاز ندارد، ولی نیروی انسانی متخصص و کارآزموده‌ای نیاز دارد که کشور ما در آغاز این راه است..

به عبارتی نقشه‌های تهیه شده بر مبنای این تصاویر حداکثر مقیاس :۵ خواهند داشت. در حالی که در تصاویر تهیه شده با پهپادهای فتوگرامتری در صورت رعایت اصول مربوطه، امکان دستیابی به رزولوشن سانتی‌متر نیز فراهم خواهد آمد و این یعنی امکان تهیه نقشه‌های : و :۵ توپوگرافی و زمین‌شناسی در این روش وجود دارد.

این دستگاه‌ها فعلا امکان اندازه‌گیری عناصر سبک‌تر از کلسیم در جدول تناوبی را ندارند. وجود این دستگاه در صحرا به‌خصوص در حفاری‌های اکتشافی کمک زیادی جهت جمع‌بندی سریع به کارشناس می‌‌کند و به کارگیری آن را در پروژه‌های اکتشافی در ایران توصیه می‌‌‌کنیم. از دیگر دستگاه‌هایی که در چند سال گذشته در جهت شناسایی صحرایی کانی‌ها کاربرد زیادی یافته دستگاه Portable Infra-red Mineral Analyser) PIMA) است. که با این دستگاه و است.فاده از کامپیوتر و نرم‌افزارهای مربوطه (Specmin) مقادیر کانی‌ها را می‌توان در نمونه مشخص کرد و مثلا با اندازه‌گیری مقادیر کانی‌ها برروی یک شبکه طراحی شده روی زمین نقشه انواع آلتراسیون‌ها را ترسیم کرد. با این اسپکترومتر دامنه وسیعی از کانی‌های سولفاته، کربنات‌ها و هیدرو سیلیکات‌ها را می‌توان شناسایی کرد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر