تولید و ساخت اکسید منگنز در دماوند

Manganese oxide-1
Manganese oxide-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


در بخش پیدایش رودها در کتاب بندهش از البرز به عنوان نقطه پیدایش رودهای ایران یاد شده که از آن رودهای بسیار جاری شده‌است و به گوشه گوشه ایران گسترش یافته نام برده می‌شود و بیان می‌شود که رودی به سمت خراسان و رودی به سمت آسورستان و رودی به سمت دجله و رودی از سپاهان (اصفهان) به خوزستان و رودی به سمت دیلمان و رودی به سمت گرگان و رودی به سمت آذربایجان جاری شده‌است

روز ملی دماوند هم‌زمان با تیرگان در مازندران با نام تیرماه سیزده شو در شب سیزدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود. انجمن کوهنوردان ایران هر ساله این جشن را در روز سیزدهم تیر در دامنه‌های قله دماوند در «شهر رینه لاریجان شهرستان آمل» برگزار می‌کنند؛ این جشن به ثبت ملی نیز رسیده است.. از موسیقی ملی دماوند نیز در روز جشن تیرگان در سال با صدای سالار عقیلی در بین هزار نفر رونمایی شد.

نام دماوند به دو صورت دماوند و دنباوند ثبت شده است.. این کوه را با نام‌های کاملا متفاوت بیکنی و جبل لاجورد نیز معرفی کرده‌اند. در مورد دلیل نام‌گذاری دماوند در فرهنگ معین آمده است.: دم (دمه، بخار) + آوند = دماوند؛ دارای دمه و دود و بخار (آتشفشان).


مقادیر کم منگنز با تشکیل سولفید و از طریق ذوب زیاد و جلوگیری از تشکیل سولفید آهن مایع در مرز دانه ها، کارایی فولاد را در دمای بالا بهبود می بخشد. اگر محتوای منگنز به درصد برسد، ذوب شدن فولاد به یک ویژگی غالب تبدیل می شود. این تردی در غلظت های بالاتر منگنز، کاهش می یابد و در ۸٪ به سطح قابل قبولی می رسد.

دی‌اکسید منگنز (به انگلیسی: Manganese dioxide) با فرمول شیمیایی MnO یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۸ است.. که جرم مولی آن . g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، جامد سیاه- قهوه‌ای است.. این ماده میتواند کاتالیزور خوبی برای آب اکسیژنه باشد.

همچنین منگنز در خوراک دام و افزودنی های کودهای گیاهی در کشاورزی، در باتریهای خشک و شیمیایی، پرمنگنات، صنایع کبریت سازی، سرامیک، شیشه و آجر، الکترود جوشکاری، فروسیلیکومنگنز، تولید فریت‌ها، تصفیه آب، هیدرومتالوژی، افزودنی های سوخت و &#; کاربرد دارد.



( تولید و ساخت ) های دیگر