تولید و ساخت ایزوپروپیل الکل در شهریار

Isopropyl alcohol-1
Isopropyl alcohol-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


رابطه‌ی عاشقانه شهریار و ثریا به‌‌تلخی به پایان رسید و بهجت تبریزی که عشقی نافرجام را تجربه کرده بود تهران را ترک کرد و در نیشابور مشغول به کار شد. اواخر سال شهریار به دلیل ابتلا به بیماری مجبور شد به تهران بازگردد که این بازگشت با بستری شدن وی در بیمارستان همراه بود.

مجموعه تلویزیونی شهریار به کارگردانی کمال تبریزی در ۸ ساخته شد و در آن جلوه‌هایی از زندگی این شاعر به تصویر کشیده شده است.، این مجموعه در سال ۸ از شبکه دوم سیما به نمایش درآمد و از سوی برخی فرزندان شهریار مورد انتقاد قرار گرفت.

شهریار، با نام کامل سید محمدحسین بهجت تبریزی، که با منظومه‌ی «حیدر بابایه سلام» و اشعاری چون «حالا چرا» و مناجات «علی ای همای رحمت» شناخته می‌شود، آن‌قدر در ادبیات ایران تأثیرگذار بوده که سالروز درگذشت وی در تقویم رسمی کشور به نام «روز شعر و ادب پارسی» نام‌گذاری شده است..


ایزوپروپانول خوراکی نمی باشد. در مقایسه با سایر الکل ها در بدن انسان به شکل متفاوتی متابولیزه می شود و نوشیدن مقادیر اندکی از این الکل می تواند منجر به مرگ یا در کسانی که زنده مانده اند به کوری دائمی مبتلا شوند. دوز مرگ آور این ماده در بزرگسالان اونس است..

مانند اکثر الکل ها، الکل ایزوپروپیل با فلزات فعال مانند پتاسیم واکنش داده و آلکوکسیدهایی را تشکیل می دهد که می توان آن ها را ایزوپروپوکسید نامید. از واکنش با آلومینیوم (که به وسیله اثری از جیوه شروع شده است.) برای تهیه کاتالیزور ایزوپروپاکسید آلومینیوم است.فاده می شود.

با وجود این که این دو ماده شیمیایی از نظر ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری ها بسیار شبیه به هم عمل می کنند، اما در صورتی که در معرض پوست انسان قرار گیرند، واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند‌. در واقع اتانول برای پوست انسان می تواند مشکلاتی نظیر خشکی پوست ایجاد کند و نباید به تنهایی جهت ضدعفونی کردن دست است.فاده شود. در صورتی که ایزوپروپیل الکل بر روی بافت های پوست انسان تاثیر نمی گذارد و می تواند ماده ضدعفونی کننده مناسبی برای پوست انسان باشد.



( تولید و ساخت ) های دیگر