افزایش راه های دسترسی و بهبود شبکه های اتوبانی در جنوب تهران از مهمترین تغییرات پایتخت در چند دهه گذشته بوده است. . شاید بتوان از بزرگراه آزادگان بعنوان بزرگترین و طولانی ترین محور مواصلاتی پایتخت یاد کرد که قسمت اعظمی از آن در جنوب پایتخت قرار گرفته است. و جنوب شرقی تهران را به شمال شرقی آن و ابتدای آزادراه تهران شمال متصل میکند . علاوه بر آن بزرگراه های بسیاری هم برای تردد آسان میان مناطق جنوب تهران ساخته شده که از جمله معروفترین آنها میتوان به بزرگراه های آیت الله سعیدی (جاده ساوه ) ، شهید کاظمی ، شهید تندگویان ، شهید آوینی ، شهید کریمی ، شهید رجایی ،هاشمی ، نجفی رستگار ، بزرگراه تهران ورامین ، بزرگراه امام رضا (جاده مشهد ) ، بزرگراه امام علی و آزادراه های خلیج فارس (تهران قم ) و آزادراه سردار شهید سلیمانی (تهران ساوه ) اشاره کرد .
جنوب تهران یا پایین شهر به محلههای جنوبی شهر تهران گفته می شود. شوش، مولوی، راه آهن و ... از جمله محله های جنوب تهران هستند. آسمونی در این بخش به معرفی محله های جنوب تهران می پردازد. محله های جنوب تهران شامل مناطق ، ، ، ، و هستند اما منطقه و هم تقریباً جزئی از محله های جنوب شهر تهران به شمار می روند که در ادامه باهم به بررسی تک تک این مناطق و محله های جنوب تهران میپردازیم.
همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، هر کسی میتواند تعریف متفاوتی از یک محله خوب داشته باشد. برای یک عده، محله خوب یعنی جایی که آب و هوای خوبی دارد. عدهای دیگر محلهای را خوب میدانند که امکانات بیشتری داشته و توسعه یافتهتر باشد. برخی از مردم، فرهنگ ساکنین را مدنظر قرار داده و ترجیح میدهند در جایی زندگی کنند که به قول خودشان، ساکنین با فرهنگتری داشته باشد. برای برخی نیز سرسبزی، زیبایی یا لاکچری بودن، ملاک انتخاب است..
توجه کنید تعویض ذغال آسان باشد، زیرا هر چند وقت یکبار این دستگاهها نیازمند سرویس و تعویض ذغال هستند. جای ذغال ها نیز مهم است.، زیرا با هر بار سایش ذغال، دمای دستگاه بالا میرود و این امر موجب دفمره شدن بدنه میگردد. برای همین جای ذغال باید از جنس کائوچو باشد و بر روی آن فیبر نسوز قرار گرفته باشد.
دریلهای بتن کن با نوع عملکرد ترکیبی خود علاوه بر خاصیت تخریب ،حالت چرخشی را نیز دارا میباشند، این نوع از ابزارها به منظور ضربه زدن مجهز به پیستون میباشند که باعث بالا رفتن قدرت تخریب در آنها شده و میتوان حفاری بسیار بزرگتری با این مکانیزم انجام داد.
گیربکس یا جعبه دنده، عامل انتقال دهنده نیروی دستگاه است.. برای همین پوسته آنها باید از جنس آلومینیوم باشد. بتن کن ها معمولا بر اساس گیربکس سه حالت متفاوت دارند. حالت چکشی، حالت سوراخکاری و حالت چکشی-سوراخکاری. این در حالی است. که چکشهای تخریب تنها دارای یک حالت گیربکسی چکشی است..
وقتی که از سهولت است.فاده صحبت میکنیم منظورمان حمل و نقل آسان، ارگونومیک بودن ساختار بدنه، نصب سیستم ضد لرزش و دیگر امکاناتی است. که بر روی یک ابزار نصب شده تا به کاربر کمک کند در مدت زمان طولانی از ابزار است.فاده کند بی آن که خسته شود. وزن دستگاه نیز مولفه مهمی در تعیین توانایی حمل و نقل است. هر چه وزن بالاتر میرود حمل و نقل سختتر میشود.
قلمهای باریکتر و ظریفتری در بتن کنهای چهارشیار نسبت به پنج شیار به کار میرود. قدرت این قلمها در بتن کن چهارشیار کم است. و برای تخریب دیوار یا بتن مستحکم کافی نیست. با وجود سبک بودن وزن این بتن کن های چهار شیار، قدرت سوراخکاری آن نسبت به دریل چکشی بالاتر است.. این نوع دریل اغلب جهت سوراخکاری مصالحی مانند، بتن، سیمان، آجر و گچ است.فاده میشود.