به گفته حسین بیگلری رئیس وقت اداره محیط زیست قدس فعالیت صنایع بزرگ و کوچک در شهرستان قدس در کنار مزایا، ثمرات و فرصتهای متعدد و بالقوهای که از منظر اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی در پی دارد، حاوی مخاطرات و تهدیداتی در عرصه زیستمحیطی نیز است.. وجود معدن شن و ماسه در این منطقه به صورت بالقوه مستعد ایجاد آلودگیهای زیستمحیطی است. که تا درصد این معادن از حیث رعایت اصول زیستمحیطی، است.انداردهای لازم را رعایت میکنند، لذا فعالیت معادن با آلایندگیهایی همراه بوده که در شهرستان قدس بخش عمده این آلودگیها ناشی از مسیرهای دسترسی و راههای مواصلاتی منتهی به معادن و تردد خودروهای سنگین و کامیونهای حمل مصالح و نخالههای ساختمانی است.. میزان آلایندگی هوای قدس در مقایسه با شهرستانهای همجوار (ملارد و شهریار) به مراتب سنگین تر و شدید تر است. که فعالیتهای صنعتی و تولیدی اشاره شده از یکسو و نزدیکی به پایتخت و تأثیرپذیری از هوای آلوده تهران نیز ضریب آلودگیها را تشدید کردهاست. یکی از معضلات اساسی ما در این منطقه به لاستیک سوزی و زباله سوزی معطوف میشود.
سطح زیر کشت در حوزه قدس و شهرکهای اطراف آن ۵ هکتار است.. به دنبال تحولات اجتماعی و سیاسی دهههای اخیر، افزایش جمعیت و رشد مهاجرت به سوی تهران، امروزه شهرقدس به یکی از مناطق پرجمعیت و متراکم مسکونی حومه تهران تبدیل شدهاست.
در حال حاضر شهر قدس از لحاظ اشتغال در غرب است.ان تهران به عنوان یکی از مراکز بزرگ صنعتی محیط کارگری مناسبی را فراهم نمودهاست و اکثر ساکنین به عنوان کارگر در این مراکز مشغول به کارند. بعد از اشتغال به کشاورزی، کارمندان دولت درصدی از اشتغال را به خود اختصاص میدهند. از نظر اجتماعی در حال حاضر شهر قدس با وسعتی در حدود کیلومتر مربع یا به عبارتی ٬ هکتار، یکی از شهرهای پرجمعیت و متراکم در کشور محسوب میگردد. جمعیتی از اقوام و فرهنگهای مختلف با آداب و سنن متفاوت و ناهمگون که این تنوع زیاد منشأ برخی معضلات اجتماعی نیز در این شهر بودهاست.
بی متال (Bimetal) حفاظت از موتور در برابر اضافه بار را بر عهده دارد به همین روی یک رله حفاظتی است. و به صورت سری در مدار قرار می گیرد. بی متال رله اضافه بار (Overload Relay)، رله حرارتی (Thermal Relay) و یا رله اضافه بار حرارتی (Thermal Overload Relay) نیز نامیده می شود. رله حرارتی بی متال اصلی ترین روش برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار است.. ضریب انبساط طولی دو فلز اساس عملکرد این رله است.. روش عملکرد بی متال به این صورت است. که با عبور جریان الکتریکی فلزها گرم شده و طول آن افزایش می یابد. یکی از فلزهای به کار رفته در داخل بی متال ضریب انبساط طولی بیشتری دارد که این امر سبب می شود دو فلز با هم به سمت فلزی که ضریب انبساط طولی کمتری دارد خم شود؛ در نتیجه این اتفاق، مسیر عبور جریان کنتاکت ها باز شده و مدار قطع می شود.
در مدت عملکرد نرمال و عادی مدار، جریانی که از هر قطب یک بی متال به سمت موتور می رود، در یک بازه زمانی، ثابت است.. ولی اگر بنا به هر دلیلی در عملکرد هریک از فازها اختلالی رخ بدهد و یا یکی از فازها قطع شود، جریان از طریق دو فاز دیگر به مقداری بالاتر از مقدار نرمال کارکرد همزمان سه فاز می رسد و از جریان اسمی قابل قبول سیم پیچ ها تجاوز می کند. از این رو بیمتال گرم شده و در نهایت تریپ می دهد. این خطا را خطای دو فاز می نامند.
وقتی بی متال را در رنج های جریان بالا است.فاده می کنیم، از ترانسفورماتور جریان (CT) جهت اندازه گیری جریان است.فاده می شود و هادی قدرت (هادی با جریان اصلی) از داخل CT عبور داده شده و توسط CT جریان ایجاد شده از حول هادی به سیم پیچ ثانویه منتقل می شود و توسط قسمت فرمان بی متال امنیت مصرف کننده تامین می شود؛ که اگر از حد تنظیم شده تجاوز کرد، قسمت فرمان بی متال عمل کرده و در نهایت مدار فرمان را قطع می کند، که باعث قطع کل مدار خواهد شد.
اساس کار این رله بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز غیر همجنس به کار رفته در آن است.. تشخیص جریان خطا (جریان اضافه بار) به نمودار مقدار جریان عبوری، دمای محیط و عوامل دیگر بستگی دارد. اما به صورت کلی میزان جریان اضافه بار و زمان تشخیص خطا در شرایط عادی بر اساس جدول زیر است.:
.