اولین راه آهنی که در ایران احداث شد از شاهی یا همان قائمشهر کنونی تا بندر شاه یا همان بندر ترکمن امروزی میرفت. بعد از راه افتادن اولین قطار از ساری تا بندر ترکمن، پروژههای بیشتر و وسیعتری در سطح کشور شروع به کار کرد که راه آهن البرز یکی از آنها بود.
هنگام سر زدن به تمام روستاها و جاذبههای طبیعی فیروزکوه و اطراف آن، دیدیم که همواره ردپایی از دیدنیهای تاریخی در آنها وجود دارند. خوب است. در سفر خود به فیروزکوه، در کنار لذت بردن از طبیعت، چندتا از جاذبههای تاریخی را نیز ببینید و بشناسید.
از طرفی این منطقه به ناحیه گرم کویری گرمسار و از طرفی دیگر به ناحیه سرد البرز جنوبی میرسد. در این ناحیه، جانوران وحشی و اهلی بسیاری مانند قوچ، میش، کل، بز، کبک، پلنگ و انواع پرندگان شکاری زندگی میکنند که برای ادامه حیات خود به حفاظت جدی نیاز دارند.
ماهر یک کارخانه تولید اطلاعات صنعتی است.. ما دورههای آموزشی عملی و کاربردی تولید میکنیم و در اختیار مهندسین و صنعتگران قرار میدهیم. تاکنون، بیش از . نفر از دوره های آموزشی ماهر است.فاده کردهاند. نتایج این دانش پذیران نشان دهندهی کیفیت بالای آموزشهای ماهر است..
اساس کار بی متال بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز است.، به طوری که در اثر عبور جریان اضافه بار، دو فلز گرم می شوند و طول آنها زیاد می شود، در این حالت دو فلز به سمت فلز با ضریب انبساط طولی کمتر خم می شوند. حرکت هر یک از بیمتال ها به یک اهرم فشار می آورد و در نتیجه این خم شدن، با جا به جا شدن هریک از اهرم ها، یک میکروسوئیچ که دارای کنتاکت تبدیل باز و بسته است.، تغییر وضعیت می دهد و مسیر عبور جریان قطع شده و مدار باز می شود.
در بی متال دستی (H به معنای Hand) و یا همان بی متال های Manual، بعد از اینکه بی متال در مدار عمل می کند و مدار قطع می شود، فلز بی متال سرد شده و به حالت اولیه خود برمی گردد، ولی کنتاکت های داخل بی متال که برای قطع کردن مدار تغییر حالت داده اند، در همان حالت باقی می مانند و برای برگرداندن آنها به حالت اولیه باید دکمه Reset که روی بی متال است. را به طور دستی فشار دهیم، تا کنتاکت ها آماده قطع مجدد مدار باشند.
کلاس بی متال اشنایدر مشخص کننده مدت زمانی است. که طول می کشد تا رله تریپ کند و مدار قطع شود. بی متال اشنایدر کلاس ، ، و دارد و رله کلاس در ثانیه و رله بی متال کلاس در ثانیه مدار را قطع می کند. رله بی متال کلاس برای موتورهایی است.فاده می شود که نیاز دارند به سرعت تریپ شوند و رله کلاس برای موتورهایی است.فاده می شود که شناور در آب هستند و به این طریق خنک می شوند. کلاس کاربرد عمومی تری دارد و رله کلاس برای بارهایی که اینرسی زیادی دارند است.فاده می شود. چون این بار ها جریان اولیه زیادی احتیاج دارند و زمان نسبتا بیشتری برای حرکت بار احتیاج است.. پس اگر رله ای با زمان تریپ کمتر در مدار قرار بگیرد ممکن است. در ابتدای کار سیستم را قطع کند.
سه ترمینال ورودی در بیمتال با نام های L، L و L مشخص شده و به طور مستقیم به خروجی کنتاکتور متصل می شوند. سه ترمینال T، T و T ترمینال های خروجی هستند. به عنوان مثال، برای حفاظت از موتور، ورودی آن به ترمینال های خروجی بیمتال متصل می شود.