از دههٔ چهل تا ۵، از سینمای فعال شهر تهران، نام بیش از یک سوم آنها خارجی بود. در این دوران شمار قابل توجهی از سینماهای نوین تهران در اختیار شرکتهای خارجی بود. همچنین به گزارش دفتر مطالعات و برنامهریزی وزارت فرهنگ و هنر، از فیلم نمایش داده شده در سال ۵ در تهران، فیلم ایرانی، فیلم آمریکایی و دیگر فیلمها نیز از کشورهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، هندوستان، ژاپن، هنگ کنگ و شوروی بودهاند.
مجموعه شهرداری تهران برای پیشبردن ماموریتها و وظایف محوله علاوه بر هشت معاونت بالغ شصت سازمان، شرکت، مرکز و ستاد در زیر مجموعه خود دارد در این بخش مروری اجمالی بر برخی از مهمترین شرکتهای مدیریت شهری تهران خواهیم داشت.
پس از انقلاب ۵، طرح جامع تهران تنها برای ۸ سال بهطور مستقیم مبنای کنترل و هدایت توسعهٔ پایتخت ایران بود و در دهههای گذشته، تغییرات کالبدی و توسعهٔ کلانشهر تهران بیشتر بر مبنای مجموعهای از ضوابط و بخشنامهها صورت گرفتهاست.
نباید فراموش کنید که نورپردازی موضعی ربطی به نوع روشنایی است.فاده شده در اجرای نورپردازی ندارد. تفاوتی نمیکند که شما از چراغ توکار است.فاده کرده باشید، یا چراغ آویز. اگر هدف از است.فاده روشن کردن فضایی خاص برای کاری خاص بوده است.، به آن روشنایی موضعی میگویند.
اهمیت نورپردازی زمانی پر رنگتر می شود که محدودیت فضا داشته باشید و برای طراحی دفتر کار کوچک به دنبال راهکارهای خلاقانه بگردید. بدون شک یکی از اصول مهم دکوراسیون داخلی به ویژه در دفاتر کار کوچک پیاده سازی اصولی سیستم نورپردازی است. که باعث می شود فضا بازتر و بهتر به نظر برسد. اما نکته مهمی که باید توجه کنید، نصب تعداد زیادی لامپ مهتابی یا حتی لامپ کم مصرف را نمی توانیم نورپردازی بدانیم. ممکن است. شما از چراغ های تزئینی و مدرن است.فاده کرده، یا حتی سیستم نورپردازی را داخل تجهیزات اداری خود تعبیه کنید. مهم این است. که با صرف کمترین منابع، به زیباترین شکل ممکن بتوانید بهترین نور را در فضا داشته باشید.
روشن ساختن سقف و است.فاده از نور بازتاب (غیرمستقیم) جهت روشنایی، روشی است. که به آن نورپردازی فراتابی می گویند. در نورپردازی کنج سقفی که یکی از روش های فراتابی می باشد، سقف از ابزار سر دیوار به یک سو روشن می شود. نورپردازی های کنج سقفی معمولا داخل دیوار یا در کنار قاب بندی سقف نصب می شوند و از این روش می توان در ایجاد لایه ی محیطی است.فاده نمود.
در اکثر محیط های کاری از عمده ترین اهداف اولیه بهره وری و بازدهی است. و از شیوه های طراحی نور پردازی به عنوان پشتوانه ای برای تحقق این اهداف است.فاده می شود. خوشبختانه گرایش رو به رشدی برای افزایش رضایت کارکنان در بیشتر محیط های کاری پدید آمده است. و نورپردازی باید در ایجاد رضایت بصری و روان شناختی محیط مشارکت داشته باشد. کاربرد شیوه های نورپردازی تکراری آثار مثبت کمتری از لحاظ بازدهی و رضایت است.فاده کنندگان در اکثر فضاهای کاری را دارد. برخی اوقات می توان از شیوه های غیر است.اندارد ولی خلاقانه در بسیاری از فضاهای اداری است.فاده کرد.
علاوه بر این کیفیت و طول عمر چراغ از مهمترین عوامل در انتخاب چراغ است. زیرا مدیران دفاتر و یا کارکنان به هیچ عنوان علاقهای به ایجاد وقفه در کار به جهت تعمیرات و تعویض چراغ بی کیفیت ندارند و همچنین به جهت بالا بودن است.هلاک لوازم و تجهیزات، مهم است. که چراغهای خریداری شده گارانتی مناسب داشته باشند.