مجموعه تلویزیونی شهریار به کارگردانی کمال تبریزی در ۸ ساخته شد و در آن جلوههایی از زندگی این شاعر به تصویر کشیده شده است.، این مجموعه در سال ۸ از شبکه دوم سیما به نمایش درآمد و از سوی برخی فرزندان شهریار مورد انتقاد قرار گرفت.
شهریار، با نام کامل سید محمدحسین بهجت تبریزی (Seyyed Mohammad Hossein Behjat Tabrizi)، یازدهم دیماه سال در روستای خشگناب در حوالی تبریز چشم به جهان گشود. پدرش حاج میرآقا خشگنابی یکی از وکلای تبریز بود و مادرش خانم ننه نام داشت. او در خانوادهای پرجمعیت بزرگ شد و هفت خواهر و پنج برادر داشت.
محمدحسین بهجت تبریزی در مدرسهی متحده و فیوضات درس خواند، سیکل خود را در مدرسهی فردوسی شهر تبریز به اتمام رساند و برای ادامهی تحصیل رهسپار تهران شد. حضور او در مدرسهی دارالفنون در سال و سپس وارد شدن به مدرسهی طب در سال تا حدی مسیر زندگی او را تغییر داد؛ مسیری که گویی است.اد شهریار چندان علاقهای به آن نداشت.
برای نورپردازی مجتمع تجاری باید قسمت های مهم دیگری نظیر محوطه های باز و فضای سبز بیرون آن را مورد توجه قرار داد. این بخش ها به عنوان کانون اجتماعی و است.راحتگاه مشتریان است. و آن ها باید لحظات خوشی را تجربه کنند. از طرفی در برخی مجتمع های تجاری این مکان ها قسمت های ورودی به پاساژ است. و همین موضوع باعث جلب توجه بیشتری می شود.
شما نمیتوانید تنها با بهبود نورپردازی فضای داخلی فروشگاه انتظار داشته باشید که فروشتان تغییر چندانی داشته باشد. است.فاده از روشنایی و نورپردازی متمرکز بر کالاهای مهمتری که تمرکز فروشتان بر روی آنها است. باعث میشود تا حواس مشتریان به آنها جلب شود. نکته مهم در این میان ایجاد کنتراست و تضاد نوری با محیط است.. نورپردازی تاکیدی باعث تمایز بصری یک کالا نسبت به دیگر کالاهای موجود در فروشگاه شما میشود. نور بیشتر بر روی یک کالا به معنای درخشش آن در چشم مشتری است..
چراغهای توکار، بخش جدانشدنی سیستمهای نورپردازی هستند. اهمیت این چراغها در یکدست کردن فضا و اشغال فضای کمتر توسط چراغ است. تا بهترین نور از کمترین فضای اشغال شده در فضای قابل رویت فروشگاه، تامین شود. انواع چراغهای توکار گردبر و تیپ هالوژنی از وات تا وات، چراغهای توکار خطی و دارک لایت ( لیزربلید) و همچنین چراغهای توکار چندخانه از انواع نورهای توکار فروشگاهی هستند.
سومین وظیفه نور فروشگاهی نیز، دکوراتیو بودن و تاثیر بر دکوراسیون فضاست. چراغ دکور مغازه و یا به اصطلاح چراغ دکوراتیو، جدای از تاثیر بر میزان روشنایی فضا، با ایجاد کنتراست (تضاد) در سطح روشنایی بخشهای مختلف، تمامی نگاهها را به نقاط دلخواه جلب میکند. همچنین با است.فاده از یک چراغ دکوراتیو مثلا چراغ خطی، میتوانید مشتریان را در مسیر دلخواه خودتان هدایت کنید تا به ترتیب از یک نقطه از فروشگاه به نقاط دیگر بروند.
قبل از هر چیزی لازم است. بدانیم که نورپردازی پاساژ و نورپردازی مال اگر به صورت حرفه ای انجام شود علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه، یک فرایند همیشگی تبلیغاتی خواهد بود. علاوه بر اینکه نورپردازی فروشگاه موجب دلنشین و زیباتر شدن مکان می شود، روی جذب مشتری و ذهن مشتری هم تاثیرات بسزایی می گذارد. زمانی که روی نورپردازی مرکز خرید کار میکنیم و منبع نورهای حساب شده نصب می کنیم، در ذهن مخاطب اثرات مثبتی میگذاریم و به فروشگاه یا پاساژ هویت می بخشیم. در ادامه این مقاله می خواهیم با دسته بندی های مختلف نورپردازی مراکز تجاری آشنا کنیم.